Банкеръ Daily

Управление и бизнес

АПИ се нуждае от още 1,5 млрд.лв. за ремонти и строителство

Бюджетът на Пътната агенция е твърде малък, за да покрие нуждите от текущи ремонти и ново строителство.

Бюджетът на Пътната агенция е твърде малък, за да покрие нуждите от текущи ремонти и ново строителство и трябва да се вдигне  с до 1,5 милиарда лева.

"В момента се търси решение за плащанията по строежа на АМ "Хемус", а в актуализацията на бюджета министерството е поискало пари за най-спешните и текущи нужди на АПИ. На магистрала  „Хемус“ категорично не е спирала работата -  работи се по участъци 1, 2 и 3, като парите за тях ще бъдат подсигурени за строителите. Участъци 4, 5, 6, 7, 8 и 9, за които са раздадени аванси, са без документи, в т.ч. разрешения за строеж, проекти, като са налице и незавършени отчуждители процедури, каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов пред  БНТ.

„В голяма степен с нашия екип върнахме правилата в строителния процес“, каза Христов и допълни, че „ако се работи с проекти и документи, какъвто е редът в строителния процес, строителството не се бави, каквато мантра се е налагала години наред сред обществото. Тогава е ясно, какво се прави, колко струва, как ще се направи и какво е качеството.“

Според него строителите от „Автомагистрали – Черно море“ протестират с право. Зам.-министър Христов припомни, че държавното дружество „Автомагистрали“ наема девет подизпълнителя по петгодишния договор за 59 млн. лв., възложен от АПИ, като  за две години има допълнителни задания за 368 млн. лв. Изплатени са 91 млн. лв.  Когато надвишиш един договор с 50 процента нарушаваш ЗОП и автоматично ставаш клиент на прокуратурата. Дори до момента законът е  нарушен, подчерта той.

"За първи път проблемът не са само парите, проблемът е и правната рамка. Ако в момента не намерим решение, с такова надвишаване на договорните рамки плащането става незаконно. Имаме парадокс, на който до момента не е обръщано внимание", коментира зам.- министърът.

Facebook logo
Бъдете с нас и във