Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ангелкова притеснена за строежа на жп линията Пловдив – Бургас

Завършването на третия участък от жп линията Пловдив - Бургас е под сериозен риск, заяви министърът на транспорта, информационните тенологии и съобщенията Николина Ангелкова в морския град. По време на инспекция на строителството на железопътната линия Пловдив - Бургас е установено, че не се работи и са поискани актуализирана програма от изпълнителя и среща с ръководството на италианската компания в тридневен срок. Според министъра срещата е необходима, за да гарантира, че изпълнителят ще увеличи смените на работа и ще постави максимално голям брой групи от хора и техника, които да работят едновременно.

"Ако те не приключат оставащите дейности, които са сигнализация, контактна мрежа, гара Карнобат въобще не е започната работата, ние ще включим механизма за неустойките по договора и ако след плащането на неустойки те не се активизират и не продължат да работят, ще пристъпим към прекратяване на договора за този участък, тъй като на този етап прекратяването на договора ще минимизира риска от загуба на средства", категорична бе Ангелкова . Тя припомни още, че срокът на този участък вече е бил удължаван с една година, до 6 ноември 2014 година .

Първият участък от железопътната линия Михайлово -Калояновец вече е въведен в експлоатация. По време на инспекцията министърът е установил, че строителните работи от втория участък , Стара Загора - завой Зимница, вече са извършени на 98%. По думи на Ангелкова предстои поставяне на сигнализация и контактната мрежа, като тя е изискала до три дни да бъде представен актуален график на дейността, защото предстоящите дейности са много сложни от гледна точка на координациятас НКЖИ, БДЖ, всички други товарни превозвачи . "По този участък няма риск и той ще бъде въведен в експлоатация до края на тази година, както ме увери изпълнителят ", допълни още транспортният министър.

Строителството на жп линията Пловдив-Бургас е един от най-важните проекти по ОП "Транспорт". Стойността на трите участъка възлиза на 340 млн.лв., без ДДС. Министърът припомни, че до края на тази година няма риск от загуба на средства, но до края на 2015 г. следва да бъдат удвоени 1.5 млрд. лева. "Това означава, че трябва да предприемем спешни мерки за всеки един от проектите, за да минимизираме и изцяло да нямаме никаква загуба на средства по ОП "Транспорт" 2007-2013 г." , посочи тя.

Министърът съобщи още, че ремонтът на жп-гарата в Стара Загора ще започне най-късно в началото на 2015 година. Финансирането от около 3 млн. лева ще бъде осигурено от Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Срокът за приключване на ремонта на жп линията между Стара Загора и село Зимница ще бъде удължен със 160 дни, съобщи още транспортният министър. Първоначално обектът трябваше да бъде приключен до средата на май.

"Получих уверение, че до края на годината обектът ще бъде пуснат в експлоатация с необходимите за това разрешителни. Удължаваме срока, тъй като са възникнали непредвидени дейности. Според строителите вече са изпълнени около 90 на сто от работата", каза министър Ангелкова.
 

Facebook logo
Бъдете с нас и във