Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ангелкова: Очакванията ни са за 8 млн. чуждестранни туристи за годината

През 2015 г. рекламата на България бе таргетирана и прецизирана,  като бе заложено основните дейности да бъдат директните форми на реклама – партньорство с туроператори, онлайн маркетинг и участие на форуми и борси. Резултатите се налице през 2016 г. – България изпраща най-добрия летен сезон, а до края на годината очакваме да надхвърлим цифрата от 8 млн. чуждестранни туристи.  Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова пред радио "Фокус", позовавайки се на Отчета за дейността на управляваното от нея министерство за периода 7 ноември 2014 г. – 7 ноември 2016 г. 

В отчета са публикувани и данните на Националния статистически институт, които показват, че само за периода април–септември страната е посрещнала над 5 млн. чуждестранни туристи, а за целия период до месец септември – близо 7 млн. чужденци.

В документа се посочва още, че по Eurosport, Euronews, Discovery Channel, National Geographic е реализирана мащабна рекламна кампания, а по CNN България е била представена като атрактивна туристическа дестинация. Отчита се и, че страната се позиционира като дестинация за по-висок клас туристи. Една от най-големите хотелски вериги в света Hyatt влиза в България с висококатегориен хотел, като е налице е интерес и от други големи брандове като  Four Seasons, Jumeira и др. Преди по-малко от месец на посещение в страната ни за проучване възможностите за инвестиции бе и принцът на Саудитска Арабия Султан ал Сауд.

Освен увеличения брой чуждестранни и български туристи се отчитат и усилията за привличане на повече инвестиции в сектора. Министерството на туризма е разработило инвестиционна карта в областта на туризма. Целта е всички важни проекти в отрасъла да бъдат обединени, за да бъдат представяни на потенциални инвеститори.

За по-малко от 24 месеца са предприети и мерки за насърчаване на публично-частното партньорство в сектор туризъм. На тази основа бе разработен рекламен клип, в който някои от най-големите холивудски звезди споделят личните си впечатления от България. От документа става ясно, че са подписани и споразумения с международни компании, на основата на които в Япония и Саудитска Арабия действат информационни центрове на страната, за което държавата не плаща нищо.

Facebook logo
Бъдете с нас и във