Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Ангелкова изсипа купища обещания в Пловдив

Днес Министърът на туризма Николина  Ангелкова откри XI Международна среща по туризъм в Пловдив. Тя обеща  туризмът  тук да стане структуроопределящ отрасъл за икономиката на града и региона.

Туристическата началничка не пропусна да подчертае, че това може да стане само със съвместните усилия на държавата, местната власт и бизнеса. Тя поздрави новия кмет на общината Здравко Димитров. Като отчете като добър знак, че форумът за туризма с участието на представители от над десет държави е сред първите събития в началото на мандата му.

И обеща по време на  Националния съвет по туризъм, който ще се проведе на 19 ноември,  да предложи  форумът  в града под тепетата  да се впише в календара на Годишната програма за национална туристическа реклама. Според нея  по този начин ще се  насърчи  устойчивото му надграждане.

Ангелкова  изказа задоволството си от Стратегията за интегриран и устойчив туризъм в област Пловдив до 2027 година.  Тя благодари и на ръководството на фондация "Америка за България" за подкрепата при реставрацията на редица културно-исторически паметници у нас.    

„Пловдив е важна част от културно-историческите дестинации, които Министерството на туризма създаде през 2015-а скоро след обособяването си като отделна институция“, каза шефката на туризма и заяви, че интересът към тях постоянно расте.  И обясни, че общината има изключителен потенциал също като маршрут за балнео- и СПА туризъм , а пред него се откривали  отлични перспективи, след като заедно с Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и Германо-българската индустриално-търговска камара ведомството, което тя ръководи е направило „ исторически пробив“  и е подписало споразумение с германски здравноосигурителни каси, поясни още  министърът. Тя обяви, че те ще изпращат в България свои граждани, които искат да ползват услугите на нашия здравен туризъм, включително и в частни хотели.

„Вярвам, че Пловдив ще направи необходимото както чрез стратегията си за туризма, така и чрез маркетинговите инструменти, за да повишава интереса към региона като балнео- и уелнес дестинация“, посочи още Ангелкова и анонсира, че подкрепата за този вид туризъм ще продължи. И добави още, че Пловдив участва и във винено-кулинарните дестинации, които министерството е разработило.

Сред съпътстващите събития на международния форум е Дефилето на младото вино в Стария град, което привлича много туристи от страната и чужбина.  Успехите на Пловдив в туризма хармонират и с постигнатите добри резултати в сектора за цялата страна. Независимо от трудната година и негативната кампания в началото й, статистиката говори за успешно развитие спрямо рекордната за туризма 2018 –а подчерта още министърката.  

И не пропусна редовните си рецитации сред които цитати от статистиката, според които от януари до септември 2019 –а , чуждестранните визити у нас са над 7.8 млн., като спадът спрямо същия период на 2018 –а е едва 0.8 на сто. И обяви, че по данни на Националния статистически институт   1.374 млрд. лв. са приходите от нощувки в местата за настаняване с 10 и повече легла за периода януари-септември 2019-а, ръстът е 4.2 % спрямо същия период на миналата година. Пренощувалите лица в местата за настаняване с 10 и повече легла са над 6.8 млн., което е увеличение с 4.9% в сравнение със същите месеци на 2018-а, информира още министърът. 

Ангелкона не пропусна да благодари на премиера Борисов и колегите си от правителството за подкрепата за сектора като икономически приоритет, както и за анонсираната нова мярка за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетинга и рекламата към генериращи пазари. Тя подчерта, че става дума за 15 млн. лв. и тези средства ще са от изключителна полза за крилата на сезоните.

В най-близко време ще бъде обявена обществената поръчка за реализацията на финансовия механизъм за лотове по пазари, за да може пилотно да се види ефектът му, съобщи още министърката. Той изцяло ще спазва Закона за обществените поръчки и европейските директиви в тази област. Ако тази инициатива е добра и работи, ще бъде устойчива в политиките на министерството, стана ясно от думите й.

По думите й данните от летище Пловдив очертават към момента повече туристи през настъпващата зима – там се прогнозира ръст от над 14 на сто при полетите от чужбина спрямо миналия ски сезон.  До края на годината се очаквало  да стартира процедурата за концесия на летище Пловдив и има сериозен интерес.

„За нас е важно с общи усилия да стимулираме всички водещи проекти за градовете, а транспортните връзки и достъпността са ключови за туризма“, акцентира още тя.

Ангелкова подчерта също голямото значение на европроектите за привличане на допълнителни средства за устойчиво развитие на сектора. И се похвали, че за следващия програмен период е убедила  партньорите ни колко е важен интегрираният териториален подход , а това щяло да бъде  решаващо. Именно затова „ разчитаме на Вашите предложения“, обърна се тя към участниците в срещата.

Бизнесът и конкретно туроператорите са с изключителен принос за гарантиране на по-дългия престой на туристите, за което вече се прилагат и нетрадиционни форми на реклама, включително и за Пловдив. Важни са също срещите с блогъри, влогъри и инфлуенсъри, за да увеличим още интереса към страната, посочи министър Ангелкова.

Тя увери, че екипът й и правителството ще продължат да работят активно за улесняване работата на бизнеса с цел България да бъде привлекателна туристическа дестинация и добро място за повече инвестиции.

И подчерта , че през последните две години министерството е направило  успешна реклама на Пловдив като европейска столица на културата по паневропейски и други медийни канали и обеща тази политика да  бъде надграждана и в бъдеще.

Facebook logo
Бъдете с нас и във