Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Акцентът е върху вътрешния туризъм, традиционните пазари и тези, от които може да се пътува

Пандемията от COVID-19 ще остави своя траен отпечатък в по-нататъшното развитие на туристическата индустрия. А ситуацията остава неясна и преди летния туристически сезон 2021 година.

На заседание на Консултативния съвет по туризъм вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова представи прогнози, според които входящият туристопоток от чужбина през летен сезон 2021 ще бъде по-нисък от сезон 2019. Очаква вътрешният туризъм да е малко под равнището от 2019 г. и близо до постигнатите резултати през 2020-а.

По думите ѝ има потенциал за привличане на още български гости, които традиционно почиват в чужбина. Очаква се сравнително голям интерес от българите към малките курорти, както и към морския и СПА туризъм. Те все по-често ще търсят места за настаняване с малък капацитет – като къщи за гости. Прогнозите са най-много българи да отседнат в хотелите, предвид че те разполагат с най-голяма леглова база.

Министър Марияна Николова очертава и проблемите пред лято 2021 - късен старт на резервациите, масовата ваксинация, по-малко използване на въздушен транспорт, както и факта, че децата не подлежат на ваксинация.

Черноморските ни летища в Бургас и Варна и "Летище София" са взели мерки за справяне с разпространението на COVID-19. Прогнозните данни за двете морски летища за периода май-октомври 2021-а показват, че около 5000 кацания се очакват на Летище Варна и около 7000 кацания на Бургас, което представлява съответно спад в размер на 6% и 21% спрямо същия период на 2019-а.

По отношение на приетата Годишна програма за национална туристическа реклама за тази година, вицепремиерът обръща внимание върху някои акценти. Основната цел на документа е да наложим положителен имидж на България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация, казва министър Николова. За тази година утвърденият бюджет възлиза на 17 млн. лева, като фокусът в таргетирането е поставен върху вътрешния туризъм, съседните страни и европейски и други пазари, които са традиционни целеви пазари за входящ туризъм и от които има възможности за пътуване.

Обсъдени са били и теми, свързани с PCR тестовете, автобусните превози и издаването на визи за руските граждани.

Facebook logo
Бъдете с нас и във