Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Агенцията по кадастър е готова с проект за създаване на информационна система „Национален адресен регистър“

Агенцията по геодезия, картография и кадастър прави поредната крачка към дигитализацията на услугите.

Както „Банкеръ“ писа  преди по-малко от месец , сегашният изпълнителен  директор на Агенцията инж. Виолета Коритарова ( назначена на този пост преди година), спокойно може да каже, че управляваната от нея институция е сред отличниците, за които широко рекламираното, но трудно пробиващо си път у нас електронно управление вече не е просто добро пожелание, а реален факт. Тя доведе нещата в тази държавна структура до немислимото допреди години положение всяка справка и услуга, предлагана от  Агенцията за картография, геодезия и кадастър да е  достъпна по електронен път.

Сега пак става ясно, че експертите й са разработили  проект по оперативна програма „Добро управление“,чиято идея е реализиране на Централна автоматизирана информационна система „Национален адресен регистър“.

Целта  на този проект е да бъде изградана и въведена в експлоатация на информационната система, която да съответства с принципите на Стратегията за развитие на електронното управление и новите нормативни изисквания за първичните регистри.

От Агенцията съобщават, че тя е пряко подчинена на целта “изграждане на нови и надграждане на съществуващи регистри, информационни системи и информационни портали и платформи, и осигуряване на интеграция между тях, с оглед развитие на електронни услуги, изпълнение на нормативно определени ангажименти и осигуряване на оперативна съвместимост с платформи на ЕСвропейския съюз”.

Регистърът ще представлява изчерпателна, централизирана база данни на адресите на всеки един имот и реализиран обект в него. Информацията ще се използва от всички информационни системи, използващи обекти от тип адрес, в които да се записва само уникален адресен идентификатор (УАИ), вместо цялото описание на адреса.

Системата ще бъде изградена със съвременни технологии, които ще позволяват скалиране при натоварване и обслужване на милиони заявки в реално време.

Всички информационни системи, използвани от администрацията, бизнеса и гражданите, ще трябва да ползват данни от тази система.

Адресният регистър съхранява данни, до които почти всички администрации имат нужда от достъп за изпълнение на правомощията си и предоставяне на комплексни административни услуги.

Реализирането на проекта ще е ключова крачка към реализиране на ефективно работещо електронно управление. Ще позволи идентификация на гражданите, електронизация на административните услуги и повишаване нивото на използваемост на електронните услуги, както и осигуряване на оперативна съвместимост, съобщават още от Агенцията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във