Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Аеропортът в Пловдив може да осиротее

Управляващите от ГЕРБ гласят смяната на изпълнителния директор на Летище Пловдив Дойчин Ангелов. Депутатът Костадин Язов вече е подготвил доклад до ръководството на партията, в който се посочва, че Ангелов е управлявал аеропорта , без да съгласува действията си с държавната власт. Очаква се изпълнителният директор да бъде изслушан на Изпълнителната комисия на ГЕРБ идния вторник и ако не успее да се оправдае, министърът на транспорта Ивайло Московски да го освободи от длъжност.


Ангелов бе назначен за шеф на Летище Пловдив през октомври 2009-а от първия транспортен министър на ГЕРБ - Александър Цветков, но така и не успя да направи нещо запомнящо се. През ноември миналата година той дори публично заяви, че програмата за предстоящия зимен туристически сезон е слаба. Допреди няколко години имахме чартъри от 3-4 германски града към зимните ни курорти, но тези полети сега изобщо ги няма. Проблем е и лошата пътна инфраструктура, заради което туристите за Банско и Боровец вече изцяло са пренасочени към София, каза тогава Ангелов. Оплакванията му не прозвучаха много на място при преференциите, които бяха предоставени на аеропорта. В началото на 2010-а, с решение на Министерския съвет, държавните летищни такси за него бяха намалени наполовина, което е прецедент за страната. През май същата година бе създаден и Фонд за развитие на летището, като в него на този етап членуват десет общини - Асеновград, Хисаря, Пловдив, Родопи, Чепеларе, Куклен, Калояново, Раковски, Сопот и Първомай. Задачите на въпросната структура бяха да привлича инвеститори и да спомага за развитието на туризма. Таксата за членство е 50 стотинки на жител на община, като срещу това местните власти получават безплатна реклама като туристически дестинации. Но в края на 2012-а кметът на Пловдив Иван Тотев даде да се разбере, че не е доволен от работата на Ангелов: Подкрепяме фонда, но искаме и работа от страна на ръководството на летището. Имаме огромни очаквания към него, защото две години след презентацията на програмата за управление, която трябваше да доведе много авиолинии, нещата не стоят така, както ги представиха тогава.


Не бива да се забравя и че предстои отдаването на аеропорта на концесия.

Facebook logo
Бъдете с нас и във