Банкеръ Daily

Управление и бизнес

90% от фирмите ни, участвали на изложения и панаири, очакват поне един договор за износ

Бойко Таков

Общо 308 малки и средни производители са взели участие на национален щанд или на индивидуални павилиони в рамките на най-големите в света търговски изложения и панаири и са представяли българското производство пред производители, купувачи и експерти от цял свят, подкрепени от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Това е станало по проект “Участие на МСП на международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина”, финансиран по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“.

Това стана ясно в рамките на заключителната пресконференция по проекта, която представи финални данни за резултатите от дейностите.

Участниците в международни изложения, проведени в чужбина - сред които най-големите в световен мащаб, в Германия, Франция, ОАЕ, Катар, Турция и редица други страни, са 211 и са участвали в общо 24 търговски панаира.

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия традиционно организира националните участия във водещите изложения по света, като през последните години сред тях влизат изложението за индустриални технологии „HANNOVER MESSE“ в Хановер, Германия, изложението за собствени марки „World of Private Label“ в Амстердам, Нидерландия, за сладкарски и захарни изделия „ISM“ в Кьолн, Германия, „GITEX Technology Week“ в Дубай, Обединени арабски емирства, и много други.

Статистиката сочи, че 88% от тях очакват сключване на един или повече договори за износ на български продукти на водещи международни пазари. В рамките на участията им пък са проведени над 5000 срещи с потенциални бизнес партньори.

На 10 водещи международни изложения, на които страната ни е домакин, участие, подкрепено от Агенцията, са взели 97 малки и средни фирми. Те са реализирали 1448 срещи, като 90% от тях очакват да реализират продукцията си на местния или международните пазари с поне един договор за поръчка.

„Това са конкретно договори за износ на български стоки. Говорим за разнообразни сектори – хранително-вкусова промишленост, машиностроене, козметика, корабостроене, информационни и комуникационни технологии, производство на мебели, обувна промишленост и много други“, коментира изпълнителният директор на агенцията и ръководител на проекта Бойко Таков.

Освен участие на щанд, проектът подкрепи и участието на 20 малки и средни фирми в специализирани конференции в страната и чужбина, като в рамките на четири такива са реализирани над 300 бизнес срещи, като отново процентът очаквани договори от страна на бизнеса възлиза на 85%, обясни координаторът на проекта и началник на отдел “Международни изложби и конференции” Росица Пешева. „Тези участия са източник на преки бизнес контакти, дават възможност със запознаването с даден пазар от първа ръка, а предварителните срещи и договаряния дават канал за отличен маркетинг“, коментира тя.

За да споделят опита си от участията с ИАНМСП в международни изложения дойдоха представители на Българска национална асоциация “Етерични масла, парфюмерия и козметика” (БНАЕМПК), Българска камара по машиностроене и Българска асоциация на електротехниката и електрониката (БАСЕЛ).

„Изключително доволни сме от работата ни с ИАНМСП по организацията на участията в изложенията за сектор козметика. На тазгодишното издание на изложението за собствени марки „World of Private Label“ един от представителите на Асоциацията сподели резултати, които обикновено постига за участие в две или три изложения“, коментира изпълнителният директор на БНАЕМПК Гергана Андреева.

*Статистиката за очаквани договори е на база попълнени анкетни карти от участващите в мероприятията компании.

Facebook logo
Бъдете с нас и във