Банкеръ Daily

Управление и бизнес

3D холограмите са новата тенденция в рекламния бизнес

Германският пътуващ цирк „Ронкали“ е първият в света, който замени истинските животни с холограми.

3D холограмите навлизат все по-сериозно в индустрията и най-вече в рекламата. Според изследвания продажбите на продукти чрез 3D реклама се вдигат с 30%. Това заяви Стоил Стоилов, основател и съсобственик на "Хололед" в интервю пред Bloomberg.

Повод за коментара му стана иновационното решение на германския цирк "Ронкали" да предложи на своите посетители нетрадиционна програма с 3D холограми на животни. Пътуващият цирк стана първият в света, който изцяло замени истинските животни с холограми. Циркът започна постепенно да ограничава използването на животни още през 90-те години, а наскоро предприе стъпки за пълното им премахване от програмата. Илюзията на светлинното шоу с холограмни изображения в реални размери се постига чрез 11 проектора с висок контраст и анимация на високо ниво. Целта на въвеждането на тази технологична алтернатива е да се акцентира на насилието над животните.

Стоилов коментира, че в България приложението на холограмите е основно в рекламата, въпреки че се наблюдава все по-завишен интерес от страна на медицината и шоубизнеса. "Със сигурност в недалечно бъдеще ще имаме концерти, които се провеждат на едно място, а ще бъдат излъчвани едновременно на друго. Стандартното кино също може да бъде заменено от холограмно и дори в момента преговаряме с едно продуцентско студио, което проявява интерес", поясни още Стоилов. Той съобщи, че с колегите му работят усилено с образователната система по въвеждането на обучение на студенти по медицина, в което да могат да бъдат едновременно на една ръка разстояние от операция, но също така да са на безопасна дистанция от работата на хирурга.

Подобен тип технологии създават притеснения от социален характер, тъй като водят до дистанцирането на хората от реалния свят. "Жалко е, когато технологиите карат хората да се затварят все повече в себе си", заяви Стоилов и посочи като пример въвеждането на виртуален компаньон в Япония.

"Хололед" е българска стартъп компания, която разработва една от най-новите технологии за вътрешна реклама чрез 3D холограмно устройство.

Facebook logo
Бъдете с нас и във