Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОМПАНИИ

CEZ С РЕКОРДНА ПЕЧАЛБА
Най-голямата енергийна компания в Централна Европа CEZ обяви, че печалбата й за четвъртото тримесечие на 2007 г. е почти удвоена спрямо същия период на предишната година. Нетният доход на CEZ е нараснал до 12.6 млрд. крони (746 млн. щ. долара) при 6.6 млрд. крони година по-рано, а за цялата 2007-а е 41.6 млрд. крони. Като причина за добрите резултати се сочат по-високите цени и засиленото търсене на електроенергия. Миналата година токът е поскъпнал със 17% спрямо 2006 г., а търсенето е скочило с 6% заради продължаващото разрастване на централноевропейските икономики, извадени са от употреба и по-старите мощности в региона. Придобивките на компанията в чужбина са осигурили 6 млрд. крони за оперативната печалба през 2007 г., или с 27% повече, отколкото година по-рано. Според анализатори CEZ може да изплати дивиденти от около 35 крони на акция (за 2006-а дивидентът бе 20 крони).
ПОДЕЛЕНИЕ НА СИМЕНС СЪКРАЩАВА 40% ОТ СЛУЖИТЕЛИТЕ
Германският гигант Сименс се готви да закрие 7000 работни места в поделението за корпоративни телекомуникации Сименс ентърпрайс нетуъркс. Това означава, че двама от всеки пет негови служители ще изгубят работата си. Поделението изработва фирмени телефонни системи, но в последно време е подложено на натиск от страна на производителите на по-евтини мрежи, базирани на ИНТЕРНЕТ. Сименс прави опити да го продаде още от 2005-а, а през миналата година части от него бяха интегрирани в смесеното дружество между Сименс и Нокиа.
ИРАНЦИ ПРЕДПОЧЕТОХА ТУРЦИЯ ПРЕД БЪЛГАРИЯ
Водещият автомобилен производител на Иран Ходро се отказа от намерението си да строи завод в България, вслушвайки се в съветите на турския си дистрибутор MYS Holding. Според плановете си да въведе автомобилите с марка Саманд на европейския пазар Ходро ще открие строителен завод в Турция, където вече работят почти всички големи световни автомобилни производители. Оттам иранците ще изнася продукцията си за Русия, Украйна и балканските държави. Заедно Ходро и MYS ще инвестират в проекта между 60 и 200 млн. евро. Иранската компания е най-големият автомобилен производител в Близкия изток и в Северна Африка. В момента тя произвежда 1.2 млн. автомобила и изнася половината от тях, а до 2012-а планира сериозна глобална експанзия. В заводите й работят общо 19 хил. души със средна месечна заплата между 400 и 450 долара.

Facebook logo
Бъдете с нас и във