Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОЛОНКА КОМПАНИИ

АЛКАТЕЛ И ЛЮСЪНТ ДОГОВОРИХА СЛИВАНЕТО СИ
Близо пет години след като отложиха плановете си за обединение, френският производител на телекомуникационно оборудване Алкател и американският му конкурент Люсънт текнолъджис обявиха, че са постигнали съгласие за сделка на стойност 13.4 млрд. щ. долара. Обединеното дружество ще има приходи в размер на 25 млрд. щ. долара, 88 000 служители и клиенти в цял свят. Сделката ще доведе и до съкращаването на 9000 работни места. Споразумението се приема като отговор на засилващата се конкуренция, която западните телекомуникационни компании срещат от нискобюджетните азиатски производители, както и на нарастващите мащаби на няколко едри телефонни компании. То може да накара конкуренти като Ериксон, Нортел и Сименс също да помислят за евентуални сливания.
АРСЕЛОР ЗАСИЛВА СЪПРОТИВАТА СРЕЩУ МИТАЛ СТИЙЛ
Европейският стоманодобивен концерн Арселор обяви, че ще увеличи дивидентите за 2005 г. и ще раздаде допълнителни 5 млрд. евро на акционерите си. Решението е част от опитите на втората по големина стоманодобивна компания в света да отклони враждебната оферта за поглъщане от страна на индийския гигант Митал стийл на стойност 25.1 млрд. щ. долара. Мениджърите на Арселор се съпротивляват срещу офертата на индийците от самото начало и се опитват да убедят инвеститорите, че компанията има нужда да остане независима. Немалко политици също са против тази сделка заради заплахата от евентуална загуба на работни места. Арселор се закани още да прехвърли на фондация акциите, които притежава в канадската компания Дофаско, което ще затрудни евентуалната по-нататъшна продажба на Дофаско. Подобна сделка влиза в плановете на индийците, ако те успеят да купят Арселор.
ВЪРДЖИН МОБАЙЛ ПРОДАДЕН ЗА 962 МЛН. АНГЛ. ЛИРИ
Създадената от британския милиардер Ричард Брансън търговска марка Върджин вече достига до 9.4 млн. британски домакинства, след като неговата компания Върджин мобайл беше купена от кабелния гигант Ен Ти Ел. Поглъщането на стойност 962.4 млн. англ. лири създава първата британска компания, която предлага едновременно кабелна телевизия, достъп до ИНТЕРНЕТ, фиксирана телефония и мобилни телефонни услуги. Разширеното дружество се надява да конкурира гиганта БиСкайБи и основните телекомуникационни оператори. За да ползва търговската марка Върджин, с което се надява да привлече нови клиенти, Ен Ти Ел ще плаща на нейните собственици 0.25% от приходите си в продължение на три десетилетия. Новата компания запазва също британската централа и мениджърите на Върджин мобайл.

Facebook logo
Бъдете с нас и във