Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОЛОНКА КОМПАНИИ

КРАФТ ЩЕ СВИВА ПРОИЗВОДСТВОТО
Американците харчат повече пари в ресторанти, отколкото в супермаркети. Лошата новина е, че в резултат Крафт фудс - втората по големина хранителна компания в света, ще плаща цената - ще съкрати 8 хил. работни места и ще закрие 20 фабрики, съобщи в началото на седмицата ръководството й. Само две години по-рано Крафт обяви затварянето на 19 завода и уволнението на 5500 служители. По оценка на анализатори щатският ресторантьорски бранш ще реализира 5.1% увеличение на продажбите през тази година, а секторът за опаковани храни - около 2 процента. Освен това фирми от рода на Крафт са подложени на допълнителен натиск от високите цени на нефта, защото за производството на пластмасовите опаковки се използва бензин, а и транспортирането на продукцията до центровете за дистрибуция и супермаркетите гълта доста гориво.
ЩАТСКА РЕКЛАМНА КОМПАНИЯ НАВЛИЗА В АФГАНИСТАН
Четвъртата по големина рекламна агенция в света Джей Дабълю Ти е първата западна фирма от бранша, която стъпи на пазара в Афганистан. Тя е подписала договор за създаване на съвместно дружество с базираната в Кабул компания от бранша Алтай къмюникейшънс. Макар че пазарът на реклами в Афганистан все още е слаб, той се възстановява, след като през 2001 г. талибаните бяха свалени от власт. В момента Алтай прави рекламите на водещия местен мобилен оператор Рошан. Нейни клиенти са и Афганистан интърнешънъл бенк, Афган телеком, Уестърн юниън и ООН. Щатската агенция пък се надява да привлече западни фирми, които се връщат в размирната държава, като например Кока-Кола.
ПОЛИТИЦИ И ПРОФСЪЮЗИ СКОЧИХА СРЕЩУ МИТАЛ
Политици и профсъюзи от Франция, Люксембург и Белгия изразиха безпокойство от неприятелската оферта за поглъщане на втория по големина в света производител на стомана от Люксембург Арселор, осигуряваща работа на хиляди граждани от тези държави. Тя бе внесена от лидера в бранша Митал стийл, който предложи 18.6 млрд. евро за Арселор. Индиецът Лакшми Митал - управител на базираната в Холандия фамилна групировка Митал стийл, предприе дипломатическа офанзива в Париж и обеща да не прави никакви съкращения и да запази централата на обединената групировка в Люксембург. Според него най-добрата гаранция на работните места е обединението на световните стоманодобивни лидери, което ще осигури на клиентите от двете страни на Атлантическия океан мощен световен доставчик. Главният изпълнителен директор на Арселор Ги Дол обаче заяви, че не вярва на обещанията на Митал и не изключи възможността да слее фирмата си с друг едър съперник от бранша.

Facebook logo
Бъдете с нас и във