Банкеръ Daily

Свят

WhatsApp губи милиони потребители след актуализация на условията

Потребителите на WhatsApp се насочиха към алтернативни приложения като Signal и Telegram заради лошо обяснение на условията за актуализацията на приложението, предава британското издание "Гардиън".

Потокът от напуснали потребители е толкова голям, че от WhatsApp се принудиха да отложат прилагането на новите условия, които по план трябваше да влязат в сила от 8 февруари и да започнат кампания за ограничаване на щетите.

Заради недоразумението с актуализацията през първите три седмици на януари Signal е спечелил 7,5 милиона потребители в световен мащаб, а Telegram - 25 милиона според данни от Комисията по вътрешни работи на британския парламент. И в двата случая притокът на потребители изглежда е дошъл за сметка на WhatsApp.

Данните от аналитичната компания App Annie показват, че WhatsApp от осмото най-изтегляно приложение в Обединеното кралство в началото на месеца пада на 23-то място до средата на януари. За разлика от това, на 6 януари Signal дори не е сред първите 1000 приложения в Обединеното кралство, но на 9 януари вече е най-изтегляното приложение в страната.

Ниам Суини, директорът на публичната политика на WhatsApp за Европа, Близкия изток и Африка, заяви пред Комисията по вътрешните работи, че преместването е свързано с актуализацията на условията на услугата на компанията. По нейните думи актуализацията има за цел да направи две неща: да даде възможност за нов набор от функции около бизнес съобщенията и да "направи разяснения и да осигури по-голяма прозрачност" около вече съществуващите политики на компанията.

"Няма промени в обмена на данни с Facebook никъде по света", посочи Суини. "Искаме да сме наясно, че актуализацията на правилата по никакъв начин не засяга поверителността на вашите съобщения с приятели или семейство", казват още от WhatsApp.  

Но след като вирусни публикации, по ирония на съдбата широко разпространени в WhatsApp, твърдят, че политиката за поверителност дава възможност да се препредава информация за съобщенията на потребителите на компанията майка Facebook, WhatsApp обяви закъснение в прилагането на новите условия на услугата. Прилагането на новата политика се отлага до 15 май.

Директорът на App Annie за пазарни намерения Амир Годрати каза, че честите актуализации са важни. Този ​​тип промени в приложенията за съобщения и социални мрежи са обичайни. Поради естеството на социалните приложения и как основната им функция включва комуникация с другите, тяхното разрастване често се движи доста бързо въз основа на текущите събития.

През последните няколко години наблюдаваме нарастващо търсене на криптирани съобщения и приложения, фокусирани върху поверителността.

"Преминаването към приложения за съобщения, които са по-фокусирани върху поверителността, започна преди бедствието с WhatsApp. Приложенията за съобщения, които предоставят функции за поверителност, отбелязаха най-голям ръст на ангажираността през първата половина на 2020 г. Тези приложения се радваха на средно 30% по-активни потребители от останалите", казва Годрати.

Приложения като Signal, Telegram, Wickr и WhatsApp предлагат функции за поверителност, вариращи от криптиран трансфер на данни от край до край до "самоунищожаващи се съобщения". В някои отношения WhatsApp обаче е по-фокусиран върху поверителността от своя конкурент Telegram.

WhatsApp прилага криптиране от край до край, което пречи на доставчика на услуги да има достъп до потребителски съобщения, по подразбиране за всеки чат, с изключение на тези между потребители и голям бизнес. Telegram пък включва само криптиране от край до край за "тайни чатове", опция, която потребителите трябва да избират активно за всеки отделен контакт. Такива чатове "са предназначени за хора, които искат по-голяма тайна от обикновения човек", обяснява услугата в секцията за често задавани въпроси.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във