Банкеръ Daily

Свят

Туитър затегна правилата заради европейските избори

Политическите групи, които провеждат кампании в Twitter по време на предстоящите избори за ЕС, ще бъдат принудени да се обозначат като такива. Това са част от по-строгите правила за реклама, предназначени да предпазят европейските избори от чуждестранна намеса.

Twitter във вторник обяви, че разширява своята база данни, за да показва всички реклами на партиите или кандидатите в европейските избори, като предоставя информация за това кой ги спонсорира, с колко пари ги финансира и към каква аудитория са насочени.Мерките на Twitter предвиждат всяка група или лице, които желаят да използва Twitter за кампания, трябва първо да бъдат сертифицирани от платформата и да има регистриран адрес в рамките на ЕС.

Правилата на Twitter ще влязат в сила от 11 март, десет седмици преди изборите в 27 държави-членки на ЕС. Проучване, цитирано от "Файненшъл таймс", показва, че антисистемните и евроскептичните партии, които имат про-руски връзки, ще бъдат големите победители.

Twitter е поредната платформа, която разработи правила за по-прозрачни политически кампании. Подобни мерки бяха представени от Facebook и Google. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във