Банкеръ Daily

Свят

Практични съвети за безопасно пътуване в ЕС

Все повече страни в Европа обмислят премахване или облекчаване на ограниченията за пътувания през лятото, ако здравната ситуация позволява. Хората, които биха искали да се възползват, ще трябва да спазват инструкциите за хигиена и безопасност на националните власти. Европейската комисия представи насоки и препоръки, за да помогне за координиране на изискванията в рамките на Европейския съюз.

Препоръки на Европейската комисия за безопасно пътуване

1. Резервирайте билетите и се регистрирайте онлайн, за да избегнете по възможност опашките.

2. Спазвайте социална дистанция при оставяне на багажа, проверки за сигурност, натоварване и вземане на багажа.

3. Броят на пътниците може да бъде по-малък от обикновено и може да бъдете помолени да седите на разстояние от другите пътници, които не са част от семейството Ви.

4. Ако е трудно да се гарантира спазването на дистанция, може да бъдете помолени да носите маска.

5. По време на пътуването може да не се предлагат храни, напитки и други стоки.

6. Превозвачите могат да поставят защитни бариери в превозното средство - например, между пътниците и шофьора на автобус. Може да бъдете помолени да се качите от задната врата.

7. Шофьорите следва да отварят вратите автоматично на всяка спирка, за да не се налага на пътниците да докосват копчета или дръжки.

8. Гарите, пристанищата и летищата следва да осигуряват редовно почистване и дезинфекция и да следва да има санитарни препарати, включително в превозното средство.

9. Следва да има подходяща вентилация във всички видове транспорт.

10. При анулиране на билети пътниците могат да избират между възстановяване на средствата и пренасочване. Ако превозвачът предлага ваучер, правото Ви да искате възстановяване на средствата остава в сила.

По време на дебат на 28 май депутатите от парламентарната комисия по транспорт и туризъм призоваха за спешна финансова подкрепа за туристическата индустрия и заделянето на специален бюджет за сектора.

Престой в хотели

Гостите на хотели и на други учреждения, предлагащи престой, следва да спазват социална дистанция, когато се намират в общи части. Те следва да се съобразяват и с други мерки за предотвратяване на инфекции - например, да ползват кърпичка или лакътя си при кашляне или кихане, да мият редовно ръцете си и да носят маски за лице.


Туристическите учреждения следва да предоставят на гостите си ясна информация още преди пристигане и трябва да имат план за действия, ако се установи наличие на болни хора. Те трябва редовно да почистват често докосвани повърхности и да имат добри системи за вентилациия. Персоналът в хотелите трябва да получи основно обучение за предотвратяване и контрол на инфекции.

Facebook logo
Бъдете с нас и във