Банкеръ Daily

Свят

Пореден спад от 17% на акциите на Meta

Откакто съществува, холдинговата компания Meta регистрира втори тримесечен спад на приходите си. В сряда, на 26 октомври, тя отчете спад с 17% на борсата, и то, откакто стана публична и предупреди, че прави "значителни промени", насочени към намаляване на разходите през 2023 година. Тя се мотивира с факта, че се сблъсква с икономически срив, отразяващ се основно на рекламния й бизнес, предаде Си Ен Ен.

За третото тримесечие на годината - с краен отчетен период септември, Meta (компанията майка на Facebook и Instagram) обяви приходи от 27.7 милиарда долара, което е спад от 4% на годишна база и малко над очакванията на анализаторите от Уолстрийт. Компанията публикува първия си тримесечен спад на приходите през юни.

Тогава Meta отчете нетен доход от близо 4.4 милиарда долара, което е по-малко от половината от акумулираното за същия период през изминалата 2021 година и под прогнозните числа на анализаторите.

"Наближаваме 2023 г., като сме се фокусирали върху набелязването на приоритети и ефективността, които ще ни помогнат да се ориентираме в настоящата среда и да създадем още по-силна компания", обяви в специално изявление Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на Meta.

Търсенето на онлайн реклама намаля през последните месеци на фона на нарастващата инфлация и опасенията от задаващата се рецесия. Технологични компании като Google и Snap също понесоха удари в приходите си от реклами. Финансовият директор на Meta Дейвид Уенър коментира пред анализатори след доклада, че средната цена на рекламата в платформите на Meta е поевтиняла с 18% през третото тримесечие на 2022 година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във