Банкеръ Daily

Свят

Париж вярва в успеха на Северния морски път

Ледоразбивачите правят в момента Северния морски път проходим.

Франция вярва, че Северният морски път ще е успешен. В развитието му ще участват и  много френски компании. Това е заявил посланикът на Франция по въпросите за Арктика и Антарктида Оливие Поавр д'Арвор в изказване в рамките на Петербургския международен икономически форум.

"Аз бих искал да ви предам послание от президента на Френската република Еманюел Макрон. Той ме изпрати в Русия, за да обсъдя вопроса за Арктика и Антарктида. Ние вярваме в успеха на Северния морски път. Ние вярваме, че това ще бъде важна икономическа артерия. Много френски компании ще участват в развитието на морския път", е казал Оливие Поавр д'Арвор.

Дипломатът е изразил надежда за възможно сътрудничество на френската страна с  "Росатом“. "Френските инвестори действително са много заинтересовани за участие в развитието на този регион", е  добавил д'Арвор.

Той е съобщил, че след няколко дни ще предаде послание от френския лидер за президента на Русия Владимир Путин.

Северният морски път е корабоплавателен маршрут, главна морска комуникация в руската част на Арктика. Той преминава покрай северните брегове на Русия през моретата на Северния ледовит океан (Баренцово море, Карско, Лаптев, Източно-Сибирско, Чукотско и Берингово). Северният морски път съединява европейските и далекоизточните пристанища на Русия, а също така устията на корабоплавателните сибирски реки в единна транспортна система. Северният морски път е с дължина от 5600 километра.

 

Северният морски път

е най-краткият маршрут по вода между Европа и Азиатско-тихоокеанския регион и най-значимата морска транспортна магистрала в Арктика. Разпростира се в Северния ледовит и в Тихия океан, главно по протежението на руския арктически бряг. Дължината му от Санкт Петербург до Владивосток възлиза на 14 280 километра. Теоретично икономията от дистанцията достига до 50% в сравнение с използваните маршрути през Суецкия и Панамския канал. Потенциалът за превоз на стоки по този маршрут се оценява на 50 млн. тона годишно. Връзката му с плавателните реки на Сибир го окачествява и като общоруска транспортна система. Поради суровите условия, оптималните варианти за плавания по него рязко варират.

С промените в климата обаче се очаква, че нещата ще се променят и Северният морски път ще стане по-лесен за използване и за по-дълго време през годината. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във