Банкеръ Daily

Приказки за успеха

"Ламборгини" празнува 56 г. от първия си автомобил

"Ламборгини Хуракан" на изложението в Женева през 2014 година.

На 30 октомври през 1963 г. в Италия е произведен първият сериен автомобил от марката "Ламборгини"(Lamborghini). Това е 350GTV. Той прави своя дебют на автомобилното изложението в Торино през същата година, но моделът не е напълно завършен. Според слухове мястото, отделено за разполагане на двигателя било запълнено с керемиди, тъй като този модел е изработен за изключително кратко време. В завършен вид 350GTV разполага с независимо окачване и напълно алуминиев V-образен 12 цилиндров двигател. Заради слабият интерес от страна на публиката, моделът остава уникат и никога не е показван повече. Наследник на 350GTV е 350GT, чиято каросерия е значително променена.

Automobili Lamborghini S.p.A., или просто Lamborghini, е италиански производител на луксозни супер автомобили. Главната централа и производствената база се намира в Sant'Agata Bolognese (Сант'Агата Болонезе) в Италия.

Производственият предприемач Феручо Ламбургини (Ferruccio Lamborghini) основава Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A през 1963 г., за да произвежда автомобили, които да се конкурират с моделите от доказаните марки, като Ferrari (Ферари). Първите модели на компанията са пуснати в средата на 60-те години и се отличават с тяхната изтънченост, мощност и комфорт. За първи път Lamborghini стават известни с спортното купе Miura, което утвърждава задения средноразположен двигател със задно задвижване на колелата, като стандартното оформление за високо ценени и доставящи удоволствие спортни автомобили на епохата.

С колата си Lamborghini Miura той печели състезания за спортни автомобили срещу тези на Енцо Ферари, другият звезден автомобилен производител в Италия.

През първото десетилетие от съществуването си Lamborghini се разраства много бързо. През 1972 г. по време на световната петролна криза продажбите спадат значително. Феручо Ламборгини продава своя завод и започва да се занимава с лозарство в чифлика си в Борго Паничале в Умбрия (Централна Италия). От 90-те години неговите "селски" вина имат световен успех.

След продажбата Lamborghini преминава в ръцете на Жорж-Анри Росети и Рене Лаймер за период от пет години (от 1972 до 1977 г.), след което в следващите седем години е в банкрут (от 1977 до 1984 г.).

През 1984-а фирмата става собственост на Патрик Мимран (който е бил управител през периода на банкрут от 1980 до 1984 г.). Той държи фирмата до 1987-а, докато производителят на спортни автомобили не се озовава в ръцете на Chrysler Corporation. Неспособен да ръководи Lamborghini , Chrysler продава компанията на малайзийската инвестиционна група Mycom Setdco и индонезийската група V'Power Corporation през 1994 година. Липсата на успех продължава и през 90-те години, докато Mycom Setdco и V'Power Corporation не вземат решение да продадат Lamborghini на AUDI AG на 27 юли 1998 година.

Поемането на управлението от страна АUDI води до период на стабилност и увеличаване на производството на Lamborghini. Световната финансова криза през първите години от новия век оказва негативно влияние върху повечето производители на луксозни автомобили, което кара продажбите на Lamborghini да спаднат с почти 50 процента. Продажбите се увеличават почти десетократно през първите години от новия век, достигайки рекордни продажби през 2007 и 2008-а.

Феручо Ламборгини умира на 20 февруари 1993 г. на 76 години.

Facebook logo
Бъдете с нас и във