Банкеръ Daily

Свят

Китайският регулатор глоби компанията "Алибаба" с близо 2.8 млрд. долара

Държавното управление по контрол за пазара на Китай е наложило глоба от 18.2 милиарда юана (2.78 милиарда долара) на китайския гигант в сферата на електронната търговия "Алибаба" (Alibaba) за злоупотреба с господстващо положение на пазара,  съобщава Франс прес, като цитира китайски медии.

Глобата е следствие от разследването срещу "Алибаба" през декември миналата година, допълва агенция Синхуа. Държавното управление за регулиране на пазара обяви, че компанията злоупотребява с доминиращото си положение, за да ограничава конкуренцията в онлайн търговията.

"Беше взето решение за глоба на Alibaba във връзка с нарушението на закона за монополното положение. Тази компания е длъжна да спре да нарушава националното законодателство. Глобата е в размер на 4% от обема на продажбите й през 2019 година  на территорията на Китай, който възлиза на 455.71 млрд. юана (69.67 млрд. долара). По този начин, Alibaba ще трябва да плати 18.22 млрд. юана (2.78 млрд. долара)", се казва в съобщението на Държавното управление по контрол за пазара на Китай.

Както се уточнява в документа, разследването е подтвърдило, че Alibaba е водила политика, принуждаваща потребителя да ползва услугите й "без право на избор". "Това се е отразило негативно на конкурентната среда на китайския пазар на електронна търговия", се отбелязва в съобщението.

Съгласно документа, решението за глобата "е взето на основание на реалните факти и наличните доказателства" и "ще позволи да се защитят законните права на потребителите".

"Алибаба" е най-голямата в света компания за търговия по интернет според обема на продадени стоки чрез платформите й. Основната й дейност е свързана с торговски операции между компании по схемата В2В и онлайн търговия на дребно. Компанията също така владее една от най-големите в света инфраструктури за облачни изчисления, както и активи в областта на средствата за масова информация и индустрията за развлечения. 

Компанията работи предимно на пазара в Китай.

През януари 2018 годинаа Alibaba стана втората азиатска компания, която достигна оценка от 500 милиарда долара след своя конкурент Tencent. В списъка на най-големите публични компании в света Forbes Global 2000 за 2019 година Алибаба заема 59-то място, в това число седма позиция по пазарна капитализация, 54-то място по чистата печалба, 239-то по размер на активите и 170-то по оборот. Сред китайските компании в този списък заема  12-то място.

През 2020 година Alibaba заема шесто място в рейтинга на най-популарните световни брандове.

Facebook logo
Бъдете с нас и във