Банкеръ Daily

Свят

Китайците пазаруват източноевропейски подаръци за Нова година

Розова вода от България, маски за лице от Гърция, бяло вино от Унгария, козметика от Полша, лосион за тяло от Латвия и още много други европейски стоки бяха разпродадени мигновено.

Приближава най-важният за китайците традиционен празник – Китайската нова година. Нова година в Китай настъпва на 12 февруари 2021 г. и продължава до 31 януари 2022 г. Тъй като в последно време почти всички китайци  пазаруват предимно онлайн, живите предавания за представянето на различни стоки придобиват все по-голяма популярност. Тази седмица стотици милиони китайци имаха възможност за по-малко от три часа да закупят множество висококачествени продукти от държавите от Централна и Източна Европа, сред които Полша, Гърция, България, Унгария, Латвия и други, съобщи Радио Китай.

Те направиха това в рамките на живо предаване на 8 февруари. В навечерието на срещата между лидерите на Китай и страните от ЦИЕ известните водещи на Китайската медийна група  Чън Уейхун, Ли Съсюен и най-влиятелната водеща в електронния бизнес Уей Я говориха за обичаите на страните от ЦИЕ, представяха и висококачествените им продукти в различни популярни китайски платформи за електронна търговия и социални мрежи.

Розова вода от България, маски за лице от Гърция, бяло вино от Унгария, козметика от Полша, лосион за тяло от Латвия и още много други европейски стоки бяха разпродадени мигновено.

Общият обем на продажбите от мероприятието е 37 милиона юана, сред тях българските продукти са за повече от 2,7 милиона юана.

Преди началото на събитието посланикът на Гърция в Китай Георгиос Илиопулос каза, че откакто страната му се е присъединила към механизма „17+1“, износът за Китай се увеличава много бързо. Той изрази надежда повече висококачествени гръцки стоки да влязат на китайския пазар чрез новите канали за електронна търговия като подобни предавания на живо.

Представянето на европейски стоки на живо се провежда по инициатива на Китайската медийна група, която е една от най-влиятелните медии в Китай. То бе излъчено в различни китайски социални мрежи и платформи за електронна търговия.

Събитието ще бъде последвано от деветата среща между лидерите на Китай и страните от ЦИЕ на 9 февруари, която ще се проведе онлайн.

Facebook logo
Бъдете с нас и във