Банкеръ Daily

Свят

Китайци, турци и руснаци обръщат гръб на гръцките "златни визи"

Чуждестранните инвеститори от Китай, Турция и Русия обръщат гръб на програмата за "златни визи" в Гърция, която се издава при закупуването на недвижим имот на стойност от поне 250 хиляди евро, съобщава икономическият информационен портал capital.gr.

По данни от първите шест месеца на годината 2022 г. е първата, в която балансът на пристигналите и заминалите инвеститори е отрицателен. Според информация на гръцкото министерство на миграцията и убежището общият брой на издадените петгодишни разрешения за престой на инвеститори в недвижими имоти на стойност над 250 хил. евро, но и на инвеститори в акции, облигации и банкови депозити, регистрира спад от порядъка на 5,66 процента – т.е. от общо 9614 разрешения за престой, издадени от началото на програмата до 31 декември 2021 г. и валидни към тази дата, шест месеца по-късно в сила са 9074, или с 539 по-малко. По сведения на гръцката мрежа на брокерите на недвижими имоти през първата половина на годината са се оттеглили 678 инвеститори, а "златни визи" са получили едва 143 нови, съобщава capital.gr, цитиран от БТА.

Данните на министерството на миграцията показват, че от 6391 китайски инвеститори с разрешение за престой към 31 декември през първото шестмесечие са се оттеглили 442. С дял от 66,4 процента китайците са на първо място сред държателите на „златни визи“. 

Спад се регистрира и сред турските инвеститори, които са на второ място с дял от 6,4 процента. 

Обясним е спадът заради санкциите сред руските инвеститори, които са на трето място. От 599 те са намалели до 431, т.е. с 28 процента по-малко.

Иракчаните намаляват от 132 на 123, а египетските инвеститори – от 251 на 229.

Положителна е тенденцията сред инвеститорите от Иран. Те се увеличават с 31 – от 198 на 229. С над 14 процента се увеличават американците със "златни визи" – от 106 на 121. Повече са и ливанците, които нарастват с 11,07 процента от 307 на 341. Сред държателите на "златни визи" от останалите страни също има известно увеличение – от 815 на 872.

Facebook logo
Бъдете с нас и във