Банкеръ Daily

Свят

Китай модернизира жп линията си до Германия

Развитието на високи технологии и дигиталната трансформация улесняват търговията, а това помага за по-бързото и безпроблемно пътуване на стоките.

През месец март се навършват десет години от пускането в експлоатация на първия товарен влак между Китай и Европа. Той пътува по линията Чунцин – Дуисбург (Германия). През този период, наред с разширяване на жп линиите, обслужващи китайско-европейската търговия, се подобри логистиката и зачестиха контактите между хората, съобщава Радио Китай.

Компанията Duisburg Intermodal Terminal GmbH оперира най-големият от деветте логистични центъра в града. Главният ѝ мениджър Бернд Путенс е свидетел на развитието на китайско-европейския товарен железопътен транспорт и казва, че в годините той е отбелязал сериозен ръст. Развитието на високи технологии и дигиталната трансформация улесняват търговията, а това помага за по-бързото и безпроблемно пътуване на стоките. „В хода на сътрудничеството ни, нашите страни намериха общи допирни точки“, посочва Путенс.

През 2019 г. пък германската компания DHL Global Forwarding, дъщерна на Deutsche Post DHL Group, стартира най-бързия товарен жп сервиз между Китай и Германия.

Блок влакът се движи между Сиан, Китай и Хамбург и Нойс в Германия. Той е създаден в сътрудничество с Xi'an International Inland Port Investment & Development Group Co. Ltd. и намалява времето за транзит от 17 дни на 10 и 12 дни.

По време на пътуването си, влакът изминава приблизително 9 400 км през Казахстан, Русия, Беларус и Литва до Калининградска област, част от Руската федерация на южното крайбрежие на Балтийско море, преди да влезе в Европейския съюз през жп прелеза Мамоново-Браниево. След като премине през Полша, в Германия влакът се разделя на 2 композиции – едната за Хамбург, а другата за Нойс, важен логистичен център на река Рейн срещу Дюселдорф. Това скъсява транзитното време за клиентите до други европейски страни, напр. Бенелюкс, Франция и Великобритания. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във