Банкеръ Daily

Свят

Инфлацията и конкуренцията са забавили растежа на "Гугъл"

Чистата печалба на интернет гиганта "Гугъл" бележи спад през второто тримесечие. Растежът се е забавил, но пазарът е очаквал и по-лоши резултати след свиването на бюджетите за реклама поради икономическата криза, предаде Франс прес. Според публикуваните резултати за тримесечието нетната печалба на компанията майка на "Гугъл" - "Алфабет", е намаляла с 13% на годишна база до 16 милиарда долара. За периода от април до юни калифорнийската група отчита оборот от 69,7 млрд. долара. Това е най-ниският темп на увеличение на приходите ѝ от второто тримесечие на 2020 г. насам.

"Сега е подходящия момент да прецизираме приоритетите си", заяви шефът на "Алфабет" Сундар Пичай в конферентен разговор с анализатори. "Това е възможност да осмислим нещата и да се уверим, че работим върху правилните проекти", смята той.

На "Уолстрийт" акциите на компанията са поскъпнали с около 4% в електронната търговия. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във