Банкеръ Daily

Свят

Хакерите най-често са използвали бранда DHL за фишинг атаки в края на 2021 г.

Брандът DHL най-често е бил използван от хакери за фишинг атаки през последното тримесечие на 2021 година, става ясно от анализ на компанията Check Point Research (CPR). По нейни данни, на него се падат 23% от всички фишингови атаки в света, а на второ място е Microsoft (20%).

"За първи път на първото място в рейтинга застава компанията DHL, измествайки Microsoft. Отчетът за четвъртото тримесечие също така потвърждава възникналата по-рано тенденция: брандовете на социалните мрежи очевидно ще бъдат експлоатирани все по-често от киберпрестъпниците. Независимо от това, че Facebook е изпаднал от топ 10, WhatsApp се е преместило от шестата позиция на третата (с 11% от всички опити за фишинг). LinkedIn пък се е предвижил от осмото мяста на петото (с 8% от всички фишингови атаки в света)", сочат данните от отчета.

Експертите от Check Point Software предполагат, че хакерите се стремят да се доберат  до най-уязвимите купувачи в периода на най-големите разпродажби през годината.

"Ние предполагаме, че хакерите са планирали да се възползват от  растящия брой нови и потенциално уязвими онлайн купувачи в периода на най-големите разпродажби през годината. Например, те се опитват да се доберат до възрастните купувачи, които са по-слабо технологично  подготвени, отколкото младото поколение. Извършвайки покупки за първи път през интернет, те може да не знаят на какво да обръщат внимание в електронните писма за потвърждение на доставките или за  проследяване. Освен това, заради новия ръст на заболеваемостта, хората започнаха повече да използват фирмите за доставки и най-вероятно хакерите ще се  възползват от това", отбелязва ръководителят на групата за изследване на данните в Check Point Software Омер Дембински.

От компанията  поясняват, че във фишинговите атаки хакерите се стремят да имитират официалния сайт на известен бранд, избирайки подобен домейн или URL адрес и копирайки дизайна на страницата му. За връзка с така фалшифицирания сайт се изпращат съобщения по електронната поща или чрез SMS. Освен това на този фишингов сайт може да се попадне и случайно, преглеждайки  страниците в интернет или чрез злонамерено мобилно приложение. Много често такива сайтове съдържат и специална форма за събиране на различни данни, в това число и платежна и друга конфиденциална информация за купувачите, подчертават от Check Point Research.

Facebook logo
Бъдете с нас и във