Банкеръ Daily

Свят

Google ще забрани политическите реклами преди изборите в САЩ

Google ще забрани рекламите свързани с изборите в САЩ след затварянето на анкетите на 3 ноември, за да не се създава объркване относно резултатите, обяви компанията във вторник, пише Forbes.

Забраната на Google за изборна реклама идва след подобни действия на други интернет гиганти. Водещата социална медия "Facebook" обяви няколко стъпки, които предприема, за да "насърчи гласуването" и да сложи край на дезинформацията на своята платформа относно президентските избори в САЩ, включително забрана за нови политически реклами през седмицата, предхождаща изборите на 3 ноември.

"През седмицата преди изборите няма да приемаме нови политически реклами. Организаторите на кампаниите все още могат да пускат реклами, но не е в последните дни преди изборите", посочиха от компанията.

Американските избори тази година струват почти 11 млрд. долара и чупят всички предишни рекорди. Това показват предварителни изчисления на Центъра за ответна политика, независима организация с идеална цел, която следи движението на парите в американската политика и влиянието им върху изборите. С преизчисление на инфлацията тазгодишният вот вече е над 50% по-скъп от този през 2016 г.

И двамата кандидати харчат рекордно големи суми за онлайн реклама за привличане на нови донори или призоваващи поддръжниците им да искат бюлетини за гласуване по пощата. През август кампанията на Байдън за пръв път надмина в разходите за онлайн реклами тази на Тръмп и след това обяви, че през този месец той е набрал 365 млн. долара - предимно малки суми от отделни лица.

Facebook logo
Бъдете с нас и във