Банкеръ Daily

Свят

Големи американски медии отказаха да публикуват карикатурите на "Шарли ебдо"

Големи американски медии отказаха да публикуват и да покажат на зрителите и читателите си карикатурите с пророка Мохамед, заради които се смята, че са причината за нападението над френското сатирично списание "Шарли ебдо", при което загинаха 12 души.

Някои от тях обясниха, че това противоречи на редакционните им правила да не се разпространяват изображения, които може да накърнят религиозните чувства на вярващи.

"След внимателно обмисляне редакторите на "Ню Йоркс таймс" решиха, че като разкажем какво има на карикатурите, читателите ни ще получат достатъчно информация, за да разберат контекста на днешните събития", каза говорителката на компанията Даниел Роуейдс Хей.

Един от редакторите във "Филаделфия инкуайърър" обясни пред "Ройтерс", че при никакви обстоятелства изданието няма да публикува карикатурите, защото е по-добре да ги опише, отколкото да обиди милиони мюсюлмани.

"Асошиейтед прес" има дългогодишна политика да се въздържа от провокативни изображения, каза за "Ройтерс" говорителят на агенцията Пол Колфорд. Снимката от 2012 г. с убития в сряда главен карикатурист Стефан Шарбоние-Шарб бе кадрирана така, че да се вижда той, но не и какво има на страницата на седмичника, който той държи.

"Уолстрийт джърнъл" пусна част от карикатурите, включително осмиващите религията и исляма, но не и тези с Мохамед. За разлика от големите медии онлайн издания като Daily Beast и Slate публикуваха карикатурите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във