Банкеръ Daily

Свят

Фейсбук намери решение за профилите на починалите потребители

Фейсбук обяви промени в начина, по който да се справи с профилите на починалите потребители, включително чрез използване на изкуствен интелект, за да не могат профилите на починалите хора да се появяват на места, на които биха могли да причинят неприятни чувства у близките и приятелите им или да причинят объркване, съобщава Euro News.

Компанията също така създава отделен раздел за профилите на починалите, който ще бъде посветен на почитта към паметта им. Чрез кликане върху различни раздели, потребителите ще могат да превключват между запазения, първоначален вид на профила на покойния човек и втори канал, където другите са публикували спомени, снимки в тяхна памет.

Автоматизираните промени ще направят невъзможно починалите потребители да могат да бъдат поканени на събития или да се появяват напомняния, че имат рожден ден. Промените се основават на обратната връзка, получена от потребителите, дискусии с експерти относно стреса след загубата на близък от различни религиозни и културни среди, както и от личния опит на главния оперативен директор на Фейсбук  Шерил Сандберг.

Съпругът на Сандберг, Дейв Голдбърг, починал внезапно през 2015 г. Въпреки че тя е втората след собственика на Фейсбук, Сандберг не е имала властта да предотврати това, профилът на покойния ѝ съпруг да се появява на платформата на неочаквани места. 

Системите на мрежата не са предназначени, например, да вземат под внимание смъртта на потребители, когато правят предложения за приятели.

Сандберг каза, че промените означават за нея повече от типичните актуализации на продуктите във Facebook.

От години Фейсбук обмисля как да се справи най-добре с профилите на хората, които са починали. През 2015 г. социалната мрежа въведе функция, която позволява на хората да избират "наследствен контакт" - някой, който да поеме контрола над техния  Фейсбук акаунт, след като си отидат.

Услугата има онлайн форма, в която семейството или приятелите могат да представят документация, че някой е починал. След като акаунтът е "запомнен", близките могат да променят снимката на потребителския му профил и да отговорят на нови заявки за приятелства.

При новите стартирани функции, наследственият контакт ще има разширен административен орган. Например, той ще може да модерира публикациите, споделени в новия раздел за почитанията.

Повече от 30 милиона души гледат паметните профили всеки месец, твърдят от компанията.

Сандберг, който е съавтор на известната книга ''Вариант Б'' за смъртта на съпруга си и за това как се е възстановила след загубата, каза, че все още разчита на профила му във Фейсбук, за да го запомни и да запази почитта, която му отдават близки и роднини.

Facebook logo
Бъдете с нас и във