Банкеръ Daily

Свят

Coca-Cola замразява за 30 дни цялата платена реклама за всички социални платформи

На фона на критиките към социалните мрежи, корпорация та Coca-Cola обяви, че прекратява за 30 дни публикуването на реклама в тях. Това става ясно от съобщение, публикувано в сайта на компанията.

По-рано и други компании заявиха, че спират публикуването на реклами във Facebook и други популярни социални мрежи. те са недоволни от това, че последните не са взели достатъчно мерки за справяне с новините с расистски характер и фалшивите информации. Акцията е подкрепена и от влиятелни американски правозащитни организации.

"Расизмът няма място в света и в социалните мрежи. Coca-Cola преустановява публикуването на платена реклама във всички социални мрежи по целия свят за 30 дни", заявява генералният директор са компанията Джеймс Куинси. "В течение на това време ние ще направим оценка на нашата рекламна политика, за да решим какво трябва да променим. Ние също така очакваме повече прозрачност от страна на социалните мрежи, които са наши партньори".

В САЩ в последните седмици се отделя голямо внимание на въпросите, свързани с изкореняването на расизма. Една от причините за това стана смъртта на афроамериканеца Джордж Флойд в Минеаполис.

Гневът срещу Facebook ескалира на фона на невъзможността на най-голямата социална мрежа да защити данни на своите потребители и да овладее речта на омразата. Големи рекламодатели разкритикуваха политиката на социалната мрежа и подеха активни действия, прекратявайки разходите си за реклама в платформата.

Viber също се присъедини към нарастващото глобално движение #StopHateForProfit срещу технологичния гигант Facebook. От компанията обяви ха официално, че прекратяват всякакви бизнес отношения с американската социална мрежа. Компанията спира рекламните разходи, като обяви още, че ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. 

Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията помежду им да приключат до началото на юли тази година.

Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, Facebook стигна твърде далеч. "Много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата", отбелязват от Viber.Всичко това стана причина Марк Зукърбърг да загуби 7.2 млрд. долара, след като различни компании изтеглиха рекламите си от мрежата на Facebook. Акциите на социалната мрежа поевтиняха с 8.3% в петък, след като още един от големите рекламодатели в световен мащаб – Unilever, се присъедини към други компании в бойкота на рекламите във Facebook. От компанията обявиха, че за тази година спират да отделят средства за каналите на социалната мрежа. 

Компании като Verizon Communications и Hershey също обявиха, че спират рекламите си в социалните медии, след критиките, че Facebook не успява да се справи с езика на омразата и дезинформацията в платформата.

Facebook logo
Бъдете с нас и във