Банкеръ Daily

Свят

Брюксел отпуска 200 млн. евро за насърчаване на продажбите на европейски храни

През 2020 г. Европейската комисия ще отпусне 200,9 милиона евро за финансиране на дейности за насърчаване на продажбите на хранителни продукти от ЕС в Съюза и извън него. Целта е отрасъла да се възползва от разширяващия се и все по-динамичен световен пазар на такива стоки, да повишава осведомеността по отношение на схемите за качество, в т.ч. биологичното производство, и да помага на производителите, когато се изправят пред смущения на пазара.

"Европа има несравнима репутация в света на хранителните продукти. Неслучайно ЕС е най-значимият износител на хранителни стоки в света. Нашата политика по насърчаване с още по-голям бюджет помага на производителите от ЕС да направят продуктите си известни както в Съюза, така и извън него, но и да се справят със затрудненията на пазара, като повишават осведомеността за своето производство. Сключените търговски споразумения също създават условия за повишаване на износа към бързо растящите пазари. Сключеното неотдавна двустранно споразумение между ЕС и Китай относно географските означения е още един пример за усилията на Комисията да създава възможности за производителите и висококачествените продукти от ЕС", коментира еврокомисарят по въпросите на земеделието и развитието на селските райони Фил Хоган.

Планира се през 2020 г. над половината от бюджета (118 милиона евро) ще бъдат насочени към кампании на пазари с висок потенциал за растеж извън ЕС, като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и Съединените щати. Отраслите, които са допустими за финансиране, са производството на сирена и други млечни изделия, производството на трапезни маслини и маслиново масло и винопроизводството. Очаква се избраните кампании да доведат до повишение на конкурентоспособността и потреблението на хранителни продукти от ЕС, да се подобри репутацията им и да се увеличи пазарният им дял в тези целеви държави. За 2020 г. за обикновените програми са отпуснати 100 милиона евро, а за многонационалните програми – 91,4 милиона евро.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във