Банкеръ Daily

Свят

"Амазон" организира лотария за ваксинирани

"Амазон" ще предложи кешови награди в размер до 500 хил. щ. долара, както и коли и ваксинационни пакети на служителите си на първа линия, които могат да докажат, че са се ваксинирали с две дози срещу COVID-19. Засега ръководството на компанията не иска да задължава своя 1.3-милионен персонал по света да се имунизира и вместо това се надява, че корпоративната лотария, наречена Max Your Vax (бел. ред. - в свободен превод - възползвай се макимално от ваксинацията) ще убеди колебаещите се да отидат в лабораториите. 

Инициативата на най-големия онлайн търговец на дребно в света, която журналисти на агенция "Блумбърг" успели да прегледат на 6 август, се появява в деня, в който "Амазон" съобщи, че от 9 октомври ще задължи служителите си от логистичните пунктове да носят маски, независимо дали са имунизирани. Мярката е в отговор на скоростта, с която се разпространява вариант делта на коронавируса. Ваксинираните работници на компанията получиха разрешение да работят без маски от края на май.    

Преди идеята за лотарията "Амазон" предлагаше на персонала на първа линия по 80 долара, ако си поставят ваксини срещу вируса. Търговецът търси отчаяно работна ръка, за да се справи с увеличеното търсене на онлайн купувачите и назначава десетки служители в новите си пунктове. Някои от работниците на първа линия и техните мениджъри споделят, че компанията се безпокои, че задължителната имунизация ще отпрати скептиците да си търсят нова работа.   

"Амазон" ще предложи общо 18 награди, които компанията оценява на почти 2 млн. долара: две кешови награди от по 500 хил. долара, шест по 100 хил. долара, пет нови автомобила и пет ваксинационни пакета.  

"Вярваме силно, че най-добрият начин да защитим нашите служители на първа линия и обществеността от COVID-19 е чрез имунизация", заявява в електронно писмо говорител на "Амазон". Той допълва, че се гордее с организираните над 1100 ваксинационни събития, предназначени да улеснят възможно най-много получаването на персоналните дози за служителите и за членовете на семействата им. 

"Амазон" не е пионер в предлагането на награди, за да спечели песимистите. Кешови лотарии се появиха в няколко американски щата в началото на имунизационната кампания, Хонконг предложи златни кюлчета и часовници "Ролекс" с диаманти, а руска компания - моторни шейни.

В лотарията на "Амазон" имат право да участват служителите на първа линия - най-вече хората, които работят във фирмените складове и други логистични центрове, както и почасовите работници в магазините за пресни зеленчуци и храна и в центровете за обработка на мрежови данни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във