Банкеръ Weekly

Съдби

Влез в медиите - смени системата!

Политическата реклама навлиза в изключително агресивен период. В навечерието на най-ожесточените избори в най-новата ни история всички прийоми ще са позволени, смятат специалистите. Според тях комуникационните стратегии на кандидатите за следващия парламент ще са безкрайно нахъсани и категорични и ще се използват всякакви настъпвания по кокалчетата.


Централите на големите партии отсега са впрегнали медийни и пиар гурута, които да им помогнат да стигнат до сърцата на избирателите. От няколко дни бъдещите народни избраници се търсят и по иновативен начин - чрез медиите. Виновник за това е Яне Янев и неговата партия Ред, законност и справедливост. Както повелява традицията, депутатът с най-много лица е с едни гърди преди всички останали - неговото предизборно послание се върти в интернет в стремеж да генерира последователи. И не само това. В клипа на РЗС Янев призовава: Влез в политиката - смени системата, както и: Стани депутат - промени България. От видеото, което обикаля някои сайтове, става ясно още, че РЗС ще даде до 60% от депутатските си места на граждани и граждански организации. Иска се само те да се обадят на специален телефон. Браво на Янето! Така се набират народни представители - чрез реклама и едно телефонно обаждане. А ако номерът е импулсен, може да се докара и още една партийна субсидия.


Клипът наподобява телешоп - все едно ти обещава да свалиш онези 40 килограма, от които искаш да се отървеш вече две десетилетия, но чак сега си намерил вълшебното хапче. Или рекламата на полифункционалното ренде Вьорнер. Излиза, че и с депутатството е така - трябва само да се обадиш на специалния телефон. Още по-ефективно щеше да е Яневата партия да обещава две депутатски места вместо едно, т.е. и бонус, ако се обадиш в централата й по време на излъчването на клипа. Това също е един от начините да се смени системата! Но докато Янев и съратнийците му седят до телефоните, в интернет се появиха коментари, че от тези 60% гражданска квота последният им политически съратник - Марешки, щял да купи половината.


В специално писмо до медиите РЗС обясни, че кандидатите за народни представители трябва да отговарят на шест изисквания. Да не са били например агенти на ДС и да не са заемали ръководни длъжности като министър, заместник-министър, шеф на агенция в нито едно правителство от 1990-а насам. Гледайки същността на политическата ориентация на Ред, законност и справедливост през годините, е абсолютно изключено сред претендентите за депутатски кресла от нейните редици да се отстрелват тези с жълтите книжки. Въпреки това анонимен некандидат за листата на РЗС е написал във форум: Такъв ветропоказател като Янето втори няма. Цената на еленергията ще падне, ако се ползва енергията, произведена от ветропоказателя на Янето. Неизтощимо производителен, така вършее в това смутно време, но резултатът ще го видим на 12 май. Според друг потребител - 111, пък: Янето се надява покрай тези 60% да спечели поне един мандат, та да може той да влезе в следващия парламент. Дано не му се вържат на поредната манипулация, че не се знае за колко време ще важи.


Кой каквото ще да говори, Янето не за първи път влиза в предизборни битки. Основното му оръжие за внушение на изборите през 2009-а бяха билбордовете . Тогава някой беше изчислил, че е на всеки 2 километра - беше превзел почти всеки билборд от София до морето. Оттам безстрашно ръкомахаше и обещаваше да уволни Бойко Борисов и да спре корупцията. Вътрешният министър по онова време Михаил Миков преброи, че в мащабната кампания на РЗС са включени над 750 билборда и попита откъде партията има пари за това. Пред медиите лидерът й скочи като ощипан и обясни, че имал само 310 пана в цялата страна, повечето от които били дадени без пари от фирмите съратнички. Даже визиите били направени като дарения от доброволци.


Дали и в сегашната рекламна кампания на Янев медиите, които му излъчват клиповете, няма да бъдат припознати като съмишленици? Нищо чудно, ако лидерът с разностранни политприоритети пак започне да обяснява как сами са си предлагали услугите в името на промяната и, разбира се, безвъзмездно.


Всъщност, щом Яне Янев ще набира депутатската си листа чрез медиите, редно е да очакваме, че опонентите му също ще са изобретателни. ГЕРБ, да речем, може да продължи да търси последователите си по кръстовищата, столетницата БСП да се обърне към конкурсите за красота, а партията на Миглена Кунева България на гражданите да се разшета из нощните барове. Така системата със сигурност ще се смени.

Facebook logo
Бъдете с нас и във