Банкеръ Weekly

Съдби

Уорън Бъфет рекламира Cherry Coke

Coca-Cola сложи лицето на милиардера Уорън Бъфет върху кеновете на Cherry Coke, които се продават в Китай. От корпорацията напомнят, че собственикът на Berkshire Hathaway е един от най-известните почитатели на напитката и изпива най-малко по две кутийки на почти всяка своя публична изява.

Директорът по маркетинга на Coca-Cola в Китай  Шели Лин обясни, че местните потребители харесват различните вкусове и винаги очакват нови неща от компанията. Така че едва ли някой би могъл да рекламира по-добре новия й продукт от негов известен фен. "Бяхме искрено изненадани, когато г-н Бъфет се съгласи с тази идея. Но сме въодушевени и напитката се продава добре", казва Лин. 

Самият Бъфет разказа пред  Yahoo Finance, че получил предложението да поставят изображението му върху кеновете и бутилките на Cherry Coke от председателя и главен изпълнителен директор на корпорацията Мухтар Кент и че не е искал каквато и да било компенсация. Той неведнъж е признавал любовта си към Cherry Coke. По думите му, пиел по три кена обикновена кола през деня и още два с черешов вкус вечер. "Проверих актуалните данни и разбрах, че най-ниското ниво на смъртност е регистрирано при шестгодишните деца. Затова реших да се храня като тях", изтъква бизнесменът.

Cherry Coke се продава в Китай в кенове от 330 мл и бутилки от половин литър от 10 март. Иначе тя се появява за пръв път в САЩ през 1985-а. По-късно е лансирана и на други пазари и днес може да я намерите в над 30 страни, включително и в България.

Участието в рекламата не е единственото, което обединява международната компания и основателя на Berkshire. В края на 80-те години на ХХ в. Бъфет става най-големия акционер на Coca-Cola, влагайки в нейни акции 400 млн. долара. Според последния й отчет тази инвестиция е донесла на Berkshire Hathaway 15 млрд. долара.

Facebook logo
Бъдете с нас и във