Банкеръ Weekly

Съдби

Тайната ресторантска империя на "Юбер"

S 250 bb9a4a2b 8615 49e6 beb6 1fb9f90dc03b

"Работилница за бургери" в Бруклин започва на 1 август да предлага различни видове от американските сандвичи - месни, със сьомга и вегетариански, но нито един клиент не се е появил да ги консумира "на живо". Просто защото ресторантът съществува единствено на приложението за доставка - Uber Eats, на предизвикалата маса противоречия таксиметрова компания. Въпросната "работилница" се намира в кухнята на малката сладкарница Gerizim Café & Ice Cream, в чието меню присъствал непретенциозен асортимент от бургери. Съсобственикът на заведението Джоуел Фармър твърди, че продавал не повече от един дневно от тях. Резултатът след предложението на Uber Eats за разнообразяване на селекцията обаче е поразителен - по 75 продадени бургера на ден и 28 пъти ръст на печалбата на Gerizim Cafe - обстоятелство, накарало Фармър да промени името на целия си бизнес. 

Подобно чудо се случва и с MIA Wings, работещо в кафенето Venezia Pizza & Lounge в Маями бийч. Откакто през септември започва да доставя пилешки крилца, Venezia отчита 80% ръст на приходите. 

В Монреал традиционният турски ресторант Sultan постигнал толкова грандиозен успех с пикантните си печива и пържени месца чрез виртуалния French Takos, че приел името на партньора си.

Вицепрезидентът на Uber Evеrything - Джейсън Дрьоге - нарича феномена "виртуален ресторант". Тези места започват работа без витрини и без места; те просто използват ъгълче от професионална кухня на ресторант с различно име и меню. Подобни видове неконвенционални опции се множат като гъби, защото бизнесът за доставка на храна онлайн продължава да расте с впечатляващите 20% годишно, а прогнозите са брутните доставки да достигнат 75.9 млрд. щ. долара до 2022-а. Лидерът в тази ниша - Grubhub, който има 52% пазарен дял и 11 млрд. долара пазарна оценка, е печеливш от 2011-а. 

Uber Eats все още е второкласен играч, но пък се разраства с най-висока скорост. Програмата за виртуален ресторант стартира тихичко в началото на 2016-а и до март същата година вече се разпространява в десет града. Днес компанията работи с 1600 виртуални ресторанта по света в грубо 300 населени места, където Uber Eats развива дейност. Почти хиляда от тях са в Щатите, но бизнесът е стигнал до Австралия и Нова Зеландия. В момента Uber Eats има над 300 служители, защото поделението се възползва от фирмените шофьори, данни и търговската марка, за да се развива. Дрьоге съзира най-мощен потенциал извън големите населени центрове - като Монпелие в Южна Франция или Ахмедабад - в западния индийски щат Гуджарат. А по оценка на Лиз Мейердърк - шеф на глобалните операции на Uber Eats, поделението се развива точно толкова бързо, колкото таксиметровият бизнес на фирмата през първите му три години.  

Facebook logo
Бъдете с нас и във