Банкеръ Weekly

Съдби

Среща за влюбени на покрива

Как се гради бизнес от прищевките на млади дами

Мисълта да създаде собствен бизнес спохожда младия Павел Коломин през 2008-а. По това време той работи в рекламната агенция Ramp;I Group и получава солидна премия за успешен проект. Затова решава, че е време да основе собствена фирма.


Агенцията на Коломин била специализирана в провокативен маркетинг, а той и колегите му измисляли и провеждали различни акции. Хрумна ми, че подобни рекламни начинания могат да се организират и за отделни хора. Те също имат своите цели и задачи, своя целева аудитория и необходимост да привлекат нейното внимание. На пазара липсваха подобни предложения, така предприемачът обяснява своята първа бизнес идея.


Докато Коломин размишлява дали подобно хрумване може да му донесе пари, за помощ го потърсил приятелят му Алексей. Трябвало да се измисли как младежът се сдобри с приятелката си, която му казала да си събира нещата и да напусне дома й. Решихме да заложим на легендата, че Алексей няма жилище и живее в метрото - спомня си Коломин. - Приятелят ми разпъна походно легло направо във вагона, застла го и след като сложи дрехите си на закачалка пред очите на смаяните пътници, легна и се зави с одеялото.


Снимките на този първи видеоклип завършват в близкото полицейско отделение. Но целта е постигната. Приятелят му получава прошка от любимата си и се връща при нея. А клипът в YouTube за броени дни се нарежда сред най-гледаните. Тогава направо ни засипаха с молби да измислим как да сдобрим и други двойки, смее се Коломин.


Чичото на бъдещия бизнесмен му помага, като на първо време му предоставя една от стаите в архитектурната си фирма за офис. Отначало поръчките идват най-вече от компании, но работата с тях не потръгва.


Услуга за един милион

Ръстът на бизнеса започна едва преди две години, когато започнах да предлагам услуги за отделни хора. Тогава регистрирах и агенцията Подари постъпка, разказва Коломин.


Едва през 2010-а, след година самостоятелно плаване, той започва да гради партньорски отношения с различни компании и да рекламира дейността си. Сега агенцията му изпълнява по 100-150 поръчки седмично.


Коломин е единственият собственик на агенцията си. По думите създаването на бизнес с приятели не си струва, в което се е убедил от личен опит. Докато обмисля продуктовата линия на агенцията, и през ум не му минава, че влюбените момичета, които обичат да отбелязват различни годишнини, ще носят основната печалба на компанията му. Много от предложенията му били насочени към мъжете. Когато ми хрумна идеята за Серенада под прозореца на любимата,бях сигурен, че тя ще се превърне в златна жила. Но мъжете, които търсят услугите ни са малко, констатира Коломин. Днес 70% от клиентките му са млади дами.


Среща на покрива, признание в любов и предложение за брак са най-популярните предложения за клиентите му. Те могат да си поръчат саксофонист, графити върху асфалта, украса за автомобил и създаването на интерактивна картичка.


Оказва се, че представителките на нежния пол са готови на какво ли не, за да впечатлят своите избраници. Предприемачът разказва как едно момиче, което си поръчало среща на покрива, го помолило да звънне на възлюбения й по телефона, да се представи за сътрудник на известна радиостанция и да убеди младежа, че е спечелил романтична среща.


Засега най-необикновената поръчка в портфолиото на компанията е предложение за брак на покрива на хотел Риц Карлтън. Сценарият, който се развивал в продължение на една седмица, включвал кастинг за реалити шоу за MTV и вокален конкурс с участието на популярна певица, бил предназначен за любимата на клиента. Той пък се изръсил с половин милион рубли. А най-скъпата поръчка - организирането на сватба в духа на Холивуд изпразнило джоба на поръчителя с 1.8 млн. рубли. От нея агенцията спечелва един милион.


Цената на услугите започва от 3 хил. рубли. Коломин казва, че на клиентите с бюджет до 10 хил. се предлагат готови решения. За онези, които са готови да похарчат повече, агенцията може да измисли всякакъв индивидуален сценарий.


Партньорите

Преди около две години Коломин започва да продава франчайзи. Сега компанията има 17 регионални подразделения. Допуснах толкова много грешки в началото, че ми се прииска да дам на нашите последователи точен план за действие. Франчайзът на агенцията Подари постъпка далеч не е скъп и зависи от броя на населението на съответния град. Печалбата ни е почти символична, но за нас е интересно да придадем мащаб на проекта, обяснява собственикът на агенцията.


Макар че Коломин е готов да съди фирмите, които нагло го копират, той все пак е убеден, че те не го застрашават. Двойниците нямат инструменти за привличане на клиенти с максимална печалба и минимални разходи, твърди предприемачът. Пазарът на постъпките, както го нарича Коломин, по думите му още не е още сформиран. И ако в руската столица търсенето се удовлетворява частично, в отделните региони нишата пустее.


Коломин гледа с оптимизъм на бъдещото развитие на бизнеса си. През 2011-а оборотът на агенцията е бил малко над 2 млн. рубли, а през 2012-а - над 10 милиона. Предприемачът пък възнамерява да вдига летвата все по-високо.

Facebook logo
Бъдете с нас и във