Банкеръ Weekly

Съдби

ШУМАХЕР ОТКАЗВА ДА ОСТАРЕЕ

Кога най-сетне на Шумахер ще му писне? След като си задаваха този въпрос с отегчен тон през петте години на червена хегемония във Формула 1, след последния сезон специалистите го изричат по-скоро със снизхождение към бившия шампион. Макар да диктува събитията в автомобилния спорт повече от десетилетие и да е без съмнение най-успелият пилот на всички времена, само един провал на германеца бе достатъчен, за да го обявят всички за апатичен, безнадежден старец.
Но самият Михаел не мисли така.
Възрастта не е никаква преграда
във Формула 1, заяви той преди седмица при официалното представяне на новия болид Ферари 248 F1. На 37 години германецът е най-старият състезател в шампионата и мнозина смятат, че в петнайсетия си сезон той няма откъде да намери нужната мотивация. Но Шумахер е убеден, че спокойно може да завоюва още една титла, преди да мисли за пенсия.
Няма причина да се чувствам по-различно, отколкото преди - обясни той в интервю за Република. - Онова, което пише в паспорта ти, и онова, което чувстваш в ума и тялото си, са съвършено различни неща. Прекрасно познавам конкурентите си - с тези момчета играем футбол, вършим най-различни неща заедно - и в никакъв случай не се чувствам прекалено стар за тях. Мисля, че в някои области още има какво да им покажа.
Михаел, който спечели пет от седемте си световни титли с екипа на Ферари, не се притеснява, че за пръв път от 2000 г. ще започне сезона без полагащия се на шампиона номер 1. За мен това не е нещо ново - обяснява той, напомняйки за третото си място в първия сезон с Ферари през 1996-а. - Оттогава не е минало толкова много време, че да не помня. В крайна сметка номерът не гарантира победите.
Шумахер охотно се връща назад в годините, но по никакъв начин не е склонен да говори какво ще му се случи след 12 месеца. Шефът на Ферари Лука ди Монтедземоло продължава да повтаря, че само
от един човек зависи Шуми да остане
и през 2007-а, и това е самият Шуми. Самият Михаел обаче очевидно иска първо да се убеди в качествата на новата си кола. В петте си шампионски години той бе привикнал да има и чисто технологично надмощие над конкурентите си, но сега е много спорно дали болидът 248 F1 може да му го осигури. Особено като се има предвид, че сега автомобилният спорт е подложен на най-революционните промени в техническите правила от забраната на турбото през 1988-а насам.
Въпреки незавидното представяне миналия сезон Ферари гласува пълно доверие на главния си дизайнер Алдо Коста и му повери изцяло подготовката на новата кола. Дори нещо повече - докато миналата година Коста работеше под дискретното наставничество на предшественика си Рори Бърн, сега той бе оставен да действа сам. Това повишение потвърждава, че във Ферари продължават да хвърлят цялата вина за миналогодишния си провал върху Бриджстоун. Факт е, че японският доставчик така и не успя да се вмести в новите правила и да създаде издръжливи и конкурентоспособни гуми. Сега обаче този проблем отпада, защото смяната на гумите отново е разрешена (за огромно разочарование на работещите с Мишлен отбори
като Макларън и Рено, които губят
голяма част от предимствата си).
Алдо Коста подчертава, че новият болид доста се различава от миналогодишния F2005, най-вече заради промените в правилата. Корекциите са свързани най-вече с новия двигател V8 - обяснява главният дизайнер. - И в аеродинамиката, и в механиката промените са радикални. Всъщност аеродинамиката дори още не е завършена, едва ли ще стане окончателно готова преди първото състезание през март.
Михаел Шумахер остана доволен от първия си контакт с новата кола на пистата в Маранело. Струва ми се, че имаме една добра кола - заяви той след първите обиколки. - Доколко конкурентна ще е тя ще разберем чак след сериозните тестове и първите състезания. Но индикациите са много положителни.

ШАНСОВЕТЕ НА ФЕРАРИ
ПЛЮСОВЕТЕ
Мотивацията - И Шумахер, и екипът са много амбицирани да се реваншират за миналогодишния провал, когато останаха трети при конструкторите и записаха само една победа.
Мощността - Новият двигател (V8, 2.4 литра) се очертава като един от най-мощните в шампионата.
Гумите - отменянето на забраната за смяна на гуми е изцяло в полза на Ферари, защото техният доставчик Бриджстоун отстъпваше на Мишлен единствено в издръжливостта.
Тестовете - на практика работата върху частите на новия болид започна много преди Коледа. Ферари отказа да се присъедини към решението на останалите отбори за ограничаване на тестовете.
МИНУСИТЕ
Конкуренцията - Макларън, Рено и Тойота все още са по-напреднали в техническо отношение, доколкото може да се прецени по първите тестове.
Характерът - Амбицията на Шумахер може да се изпари, ако новата му кола не се окаже конкурентоспособна още от първите стартове за сезона.
Съотборникът - Не е ясно дали новият номер 2 в тима Фелипе Маса ще успее да изпълнява ролята на поддържащ пилот толкова добре, колкото го правеше напусналият Рубенс Барикело.
Авариите - Новото поколение двигатели V8 са значително по-чупливи и ненадеждни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във