Банкеръ Weekly

Съдби

СЕМ ще лови "хитри" телевизии

Председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов не пропусна да разплете политическата ситуация в странта и особеностите на Изборния кодекс в навечерието на изборите за Европейски парламент.


"Фактически гласува по-малката, по-активната, а често пъти и под формата на един или друг сценарий организирана част, която чрез политически вот взема властта", отбеляза шефът на СЕМ. Според него единственото добро в новия Изборен кодекс е, че медиите били задължени да обозначават платената част от кампанията, тъй като преди дори не сме знаели докъде е журналистиката, откъде - пиарът и къде е рекламата. "Това означава, че когато се излъчва по телевизията, трябва да има каш, на който да пише "платен репортаж", "платено видео" и т.н.", каза Лозанов. Той обаче е бил притеснен дали този път няма да изберем евродепутати против европейските ценности за медийно поведение. По думите му през последната година се забелязвала тенденция електронните медии, включително и по-големите телевизии, да заемат политически позиции, а отделни водещи и предавания да се превръщат в партии.


Георги Лозанов обеща, че медийният регулатор за пръв път ще прави мониторинг на предизборната агитация, който с помощта на математически изчисления щял да покаже дали отделните медии са били политически пристрастни. За не е парадоксално, че в предизборна ситуация върху обществените медии тежат много повече регламенти в сравнение с тези върху частните медии.


"Ограниченията в крайна сметка изолират журналистиката и редакционната независимост като мотивация по време на кампанията точно когато практически журналистът е най-важен като посредник между политиците и избирателите", изтъкна експертът. Държавният контролен орган щял да си отваря очите на четири за платената реклама, само че било изключено телевизиите да хитруват. "Платеният пакет от клипове, репортажи може да включва като бонус и някое друго уж безплатно интервю с кандидата. Но и това може да бъде установено, ако, да речем, има дисбаланс в неплатеното журналистическо отразяване на кампанията в полза на партията, която се вижда по договор, че е дала най-много пари" посочи още Лозанов.

Facebook logo
Бъдете с нас и във