Банкеръ Weekly

Съдби

РЕКЛАМНИ БЛАГИНИ КАТО ЗА ЕВРОПЕЙСКО И ОЛИМПИАДА

Над една трета от телевизионната аудитория сяда пред малкия екран, за да гледа футбол, показва проучване сред градското население на агенцията за пазарни оценки Маркет Тест. Информацията е обработена по международната методика TGI. Според данните още около десет на сто от хората предпочитат да гледат футбол, когато по телевизията не дават нещо по-интересно. Допълнителни 10% пък го правят, защото някой друг от домакинството вече си е пуснал мач.
Скалата на зрителския интерес навярно ще скочи с пъти през месец юни, когато ще се състои европейското първенство по футбол в Австрия и Швейцария. Правата за излъчване на турнира у нас взе кабелната телевизия Диема Вижън и финансистите й сега със сигурност потриват доволно ръце. Въпреки че, по неофициални данни, кабеларката е дала около 4 млн. лв., възвръщаемостта ще е далеч над вложеното.
Експертите на медията, която е част от BMGL (Balkan Media Group Limited), джойнтвенчър между британската компания Apace Media Group и шведската Modern Times Group (MTG), са разработили и методология за определяне на рекламните тарифи по време на шампионата. Диема предлага три вида пакети, като най-скъп е златният - 298 800 лева. Той дава възможност на рекламодателите да покажат общо 68 свои спота, от които четири по време на финала на първенството. Фирмите, избрали сребърния пакет, ще платят с близо 70 хил. лв. по-малко и ще могат да пуснат общо 38 клипа, два от които по време на последния мач. Бронзовият пакет е с цена от 148 800 лв. и гарантира 30 клипа. Два от тях ще се излъчат по време на полуфиналните двубои. Сумите са без ДДС и допълнително ще се заплаща желанието за първа или последна позиция в рекламните паузи. Наред с това от Диема заявиха, че всички големи рекламодатели и фирми от различни сектори вече са проявили интерес.
Държавната телевизия също искаше да излъчва Евро2008, но от кабелния оператор предложиха повече пари. Така за пръв път от създаването си, БНТ няма да предава турнира, което може и да е за добро. На последния футболен мондиал през 2006-а по Канал 1 се наслушахме, меко казано, на недомислици. В съпътстващите предавания се въртяха едни и същи познавачи на играта, а на някои мачове бе спестено началото заради непреценено рекламно време. В отговор на несъвършенствата в БНТ от частната медия обещаха, че отразяването на шампионата няма да има нищо общо със стандарта, на който българската публика е свикнала. Плановете са събитието да е максимално близо до зрителите, а предаванията да са много по-разчупени и богати на информация. Диема има правото да предава срещите на живо и в ИНТЕРНЕТ. На сайта ontheweb.bg ще бъде създадена специална секция за първенството.
Все пак загубата на телевизионните права за Европейското по футбол едва ли ще се отрази чак толкова сериозно на финансите на БНТ. Държавната медия ще отразява Олимпийските игри в Пекин през август. Но за разлика от Диема, тя предлага рекламните си тарифи според рейтинг точки. В деня на откриването цената за 30-секунден клип ще е 3240 лв., а на закриването - за същата продължителност - 4200 лева. По време на самата Олимпиада ще има два часови пояса. В сутрешния 30-секунден клип ще струва на фирмите 1440 лв., докато в следобедния диапозон - 2280 лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във