Банкеръ Weekly

Съдби

НОВАТА ЗВЕЗДА НА СИЛИКОНОВАТА ДОЛИНА

През 1996 г. Сюзън Декър, тогава медиен анализатор в консултанска къща, изготвя подробен проект за развитието на една начинаеща фирма. Днес този проект се изучава в редица американски университети - по простата причина, че фирмата се казва Yahoo!. За съдбата на Декър обаче по-важно е нещо друго - покрай работата си за Yahoo!, на която тя помага и да излезе на борсата, анализаторката се сприятелява с неговите основатели. Ето защо, когато през 2000 г. Сюзън се обръща към Джери Йънг за съвет как да продължи по-нататъшната си кариера, той просто й предлага директорско кресло във фирмата.
Така Сюзън Декър става финансов директор на Yahoo!. Постъпването й във фирмата съвпада с тежки времена - поради вълната от фалити на доткомите приходите на интернетния портал спадат с цели 40 процента. В ония критични дни, когато повечето директори напускат фирмата, Декър става символ на нейната стабилност. Тя насочва усилията си към разширяване на базата от рекламодатели, като набляга особено на финансовата прозрачност. Въпреки общата криза нашата ИНТЕРНЕТ страница се посещаваше от милиони клиенти месечно, така че съществуваха предостатъчно възможности да създадем по-ефективен рекламен модел, спомня си Сюзън.
Заедно с Тери Семъл, новия президент на Yahoo!, Декър решава, че фирмата трябва отново да наблегне на своята ИНТЕРНЕТ-търсачка. В тази област Yahoo! е отстъпил позициите си на Google. Пресмятанията на финансовата директорка показват, че ако увеличи пазарния дял на търсачката само с един пункт, това би означавало 200 млн. долара приходи (понастоящем тази цифра е близо 400 млн. долара). Именно затова Декър провежда поглъщането на търсачките Incomi и Overture, без които Yahoo! със сигурност нямаше да е това, което е. Впрочем, през последните пет години тя осъществи още 21 сливания.
Днес Сюзън е звезда не само на Yahoo!, но и на цялата Силиконова долина. Миналата година тя бе избрана в надзорните съвети на фирмите Pixar и Costco - и то след като бе отклонила няколко други предложения.
Онези, които я познават, говорят за нея само със суперлативи. Мери Мийкър от банката Морган Стенли казва: Сюзън е маестро на финансите, която винаги ще намери добра дума и усмивка за всекиго. Не скъпи похвалите си и Джак Макдонълд, професор по икономика от Станфордския университет, който е бил преподавател на Сюзън в Харвард: Нейната бизнес стратегия е дълбоко премислена. Тя е в състояние да управлява и много по-голям бизнес.
Анализаторите от отрасъла също са единодушни - звездата на Сюзън тепърва ще заблести още по-ярко.

Facebook logo
Бъдете с нас и във