Банкеръ Weekly

Съдби

Никой не е недосегаем

Счетоводната компания "Делойт" съобщи, че е уволнила около 20 партньори във Великобритания през последните четири години заради поведенчески проблеми, включително сексуален тормоз и насилие.

Друга одиторска компания от водещата световна "четворка" - "Кей Пи Ем Джи", пък се е разделила със седмина партньори заради "неприемливо поведение". 

Тяхната "посестрима" - "Прайсуотърхаус Купърс", е изхвърлила от работа петима партньори заради подобни недопустими прояви.

Главният изпълнителен директор на "Делойт" - Дейвид Спраул, коментир за "Файненшъл таймс", че компанията му ще уволнява всеки, който си позволява неприемливо поведение на работното място и "никой няма да е защитен".

Разкритията се появяват в резултат на добилото популярност във финансовия свят движение MeToo след като то обяви публично шокиращи разкрития за нелицеприятни прояви в Холивуд и на други работни места.

Партньорите в "Делойт", които печелят по около 832 хил. брит паунда годишно, смятат, че е съвсем приемливо да правят предложения на по-млади сътрудници на чашка в бара, възмущава се Спраул. "Не можеш да срещнеш някой на по-ниска позиция от теб в бара в петък вечер след работа и да решиш, че тя или той те харесва и иска да прекара една нощ с теб", предупреждава Спраул. Той допълва, че такива неща просто не трябва да се случват и че това трябва да бъде обяснено на някои хора. И че трябва да е пределно ясно какво е приемливо за фирмата. "Делойт", която през миналата финансова година спечели 3.6 млрд. брит паунда във Великобритания, има около 1000 партньори. 

На Уолстрийт, според неотдавнашна публикация на агенция "Блумбърг", движението  MeToo е принудило някои служители от финансовия бранш да възприемат т. нар. "правило на Пенс" и да избягват тотално нежния пол. (Бел. ред. - По дефиниция това правило означава мъжете и жените да бъдат третирани различно. Според стриктна версия на този принцип служител от мъжки пол може да се среща частно с колега, но в никакъв случай не с колежка. Всеки, който работи в офис, знае, че много често наистина важните разговори на работното място се водят при затворени врати).

Откази от обеди и вечери, избягване на съвместни полети и дори резервиране на стаи в хотели на различни етажи се смятат за начини, по които мъжете се стараят да избегнат срещи с колеги от нежния пол. Което обаче пък може да доведе до друг проблем - да се третира като форма на служебна дискриминация. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във