Банкеръ Weekly

Съдби

Необходимият бизнес на Робърт Йенсън

Робърт Йенсен в офиса в Бракнел.
S 250 f5935970 72c4 4399 93ff 7245abb207d0

Робърт Йенсен е човекът, на който се обаждат, когато се случи най-лошото. Става дума за всички онези събития, които всяват такава паника и ужас, че повечето хора предпочитат да не мислят за тях - например самолетни катастрофи, терористични актове, природни бедствия. Йенсен няма някакъв специален талант да събира тела, да идентифицира лични вещи или да разговаря със семействата на загиналите. Всичко, с което разполага, е личният му опит. През дългата си кариера той постепенно си е спечелил репутацията на най-добрия в тази необичайна дейност. Като собственик на компанията Kenyon International Emergency Services ("Международна аварийна служба Kenyon") Йенсен приема от шест до 20 заявки годишно от цял свят. Заради работата си той непрекъснато се оказва причастен към събития, раждащи най-печалните новинарски заглавия в съвременната история. Занимавал се е с последиците от терористичния акт в Оклахома, от събитията на 11 септември, участвал е в издирването на загинали след урагана "Катрина"...

Катастрофата с хеликоптер в Перу през 2008-а така и не попада в международните новини, но тази мисия е паметна за Йенсен заради своята сложност. Опасностите в джунглата дебнат отвсякъде и той решава, че екипът му ще се движи по двойки. Налага се да вървят пеша, защото местопроизшествието е в планините и не дава възможност да стигнат до него по въздух. Преди тръгването Йенсен прави оценка на рисковете и научава, че на територията живеят 23 вида отровни змии. Противоотрова има само срещу три от тях, затова призовава хората - ако, не дай Боже, нещо се случи, да се опитат добре да разгледат влечугото, преди да загубят съзнание. В края на краищата успяват да съберат всичко възможно - лични вещи, останки и всякакви свидетелства, които биха помогнали на семействата на загиналите да разберат как роднините им са приключили дните си.

Много от вещите, намерени от Йенсън и екипа му, отиват в  офиса на Kenyon в Бракнел, градче на час път с кола от Лондон. На металните стелажи в склада са подредени инструментите за милионите задачи, които фирмата изпълнява. Там има всичко необходимо за оказване на първа помощ и бронежилетки за случаите, когато трябва да се действа в горещи точки. Има и кошница с молитвени килимчета за мюсюлманските семейства и кутия с мечета в тениски на Kenyon за децата в центровете за семейна помощ.

Днес повечето хора предполагат, че с последиците от мащабни нещастия се занимават правителствата. Често това е точно така. Самият Йенсън придобива голям опит в американската Army handling mortuary affairs.  Но има предостатъчно работа и за частните компании.

Освен с тероризъм  дейността на Йенсен често е свързана със самолетни катастрофи. Много пътници мислят, че при подобен инцидент авиокомпанията поема множеството задължения. Но не е така. Въздушните превозвачи и правителствата държат компании като Kenyon под ръка, защото не могат да си позволят допускането на грешки при толкова голяма отговорност. Наред с етичните подбуди правилното отношение към семействата на жертвите предпазва от значителни финансови загуби. Дългогодишните съдебни разправии и претенциите на недоволните близки може да се окажат критични. Затова въздушните превозвачи делегират изпълнението на всички задачи на Кenyon - услугите на компанията включват организиране на кол центрове, идентифициране и доставка на останките на жертвите до домовете им, групови погребения и възстановяване на личните вещи на загиналите. 

Когато някой полет претърпи катастрофа, клиентът незабавно информира Йенсен. Обикновено това е авиокомпанията, но понякога може да е туристическа фирма или дори държавата, където е паднал самолетът. На свой ред той събира цялата възможна информация и се опитва да разбере кой за какво носи отговорност. Kenyon е частна компания и ако съответните управници решат да се занимават с администрирането на дейността по ликвидиране на последиците, Йенсен се оттегля, оставайки на разположение като консултант. Само за няколко минути телефонен разговор той получава достатъчно информация, за да разбере какви са най-неотложните потребности на клиента. За няколко часа служителите му могат да се увеличат от 27 (по щат) до 900 независими подизпълнители, наети по договор в зависимост от сериозността на произшествието. Членовете на екипа на Kenyon не работят в една сфера, при все че много от тях имат опит в правоохранителната дейност. Но всички имат една обща черта - много са съпричастни - въпреки способността си да се дистанцират емоционално от жертвите на катастрофите.
 

Facebook logo
Бъдете с нас и във