Банкеръ Weekly

Съдби

Най-странните идеи за бизнес

Обядът със Сео-Юн е винаги приятен, макар и от разстояние.
S 250 e742ac05 0576 449f bd17 fe79ccc75686

Какво ли не измислят предприемачите, за да примамят нови клиенти и да получат добра печалба - правят татуировки върху зъбите, изработват ковчези във формата на китара, рисуват потрети с аминокиселини. Любопитно е, че понякога най-абсурдните идеи  се оказват най-търсени и актуални.

Виртуалните обеди са най-добрата рецепта срещу самотата

До този извод е стигнала Сео-Юн Парк от Южна Корея. Хрумването й се оказало твърде популярно. В забързаното всекидневие не всеки намира време да посети ресторант. Така че хапването с виртуален събеседник помага на хората да повярват в себе си и да получат радост от общуването.

Впрочем бизнес идеята за виртуални обеди не е нова. Още през 2006-а в САЩ бе изобретена системата Virtual Family Dinner, благодарение на която членовете на едно семейство може "да се срещат" около масата толкова често, колкото пожелаят. Но вечерята с красиво момиче бие всички рекорди - Сео-Юн печели от бизнеса си до 10 хил. долара седмично. 

Фризьорският салон е и за... душата

а не просто място, където да се подстрижеш или обръснеш, смятат собствениците на парижките заведения за мъже "Спорт" и "Политика". В тях хората идват не само за да се възползват от разкрасителните процедури, но и да побъбрят на различни теми. Услугата е толкова търсена, че пред салоните често се извиват опашки. Клиентът може да поговори с майстора фризьор за често срещани неща във всекидневието, например, че жена му не се грижи за децата, тъщата настоява да си смени работата или колко скъпо ще струва ремонтът на катастрофиралия му автомобил. Възможността да си излеете душата не струва евтино, но цената не смущава посетителите, уморени от проблемите и самотата.

Комплименти срещу пари

предлага японската компания NTV на всички, които се нуждаят от подобна услуга. Когато нещата се объркат и сте разочаровани от себе си, представителите на фирмата ще ви се обадят и ще ви убедят в обратното, намирайки най-атрактивните качества във вас. Наред с това може да получите съвет как да се сдобрите с приятел, съпруга, приятелка или да решите други неотложни проблеми. Клиентите са предимно мъже на възраст от 16 до 25 години, които са готови да платят за помощ и подкрепа. Простичкото хрумване носи доста прилични доходи на компанията. 

Картичка по поръчка

изпраща поздравителната служба May Day Card, която вече над десет години се ползва с небивал успех в Германия. Ако искате да се похвалите пред близки и познати с почивка или работа в най-отдалечените кътчето на света - няма проблем. Достатъчно е да напишете няколко думи върху картичка и да извикате служител на May Day Card. След като платите между 20 и 30 долара, просто трябва да посочите мястото, откъдето картичката да пристигне - Малта, Рио де Жанейро, Токио... Представители на службата, за която работят над 20 души, включително и пилоти и стюардеси, ще я изпратят на точната дата от уговореното място. Бизнесът носи на организаторите до 30 хил. долара месечно. 

Човек може да работи и като вълшебник

смята администрацията на първата в Европа школа за магьосници и вълшебници, открита в Австрия. Твърде е възможно организаторите на необичайното училище да се попаднали под влиянието на книгите на Джоан Роулинг за Хари Потър, но то така или иначе съществува реално и има своите ученици. Курсът включва шест семестъра, а след завършването му студентите получават дипломи за вълшебници.

Впрочем в Австрия повтарят опита на американската "Сива школа на магията" - първото училище за вълшебство в света, където днес се обучават над 700 души. Не е известно дали получената професия е полезна за учениците, но администрация има добри доходи. Училищата за магии позволяват да се печели добре в цял свят. Предприемачите организират пътувания до пустеещи замъци, които за няколко дни се превръщат в "ковачница за вълшебници". Местата за желаещите да се учат да четат заклинания и да летят с метла обикновено не са много - от 100 до 200, а билетите не са евтини.

Сметка за калориите

може да получите в няколко ресторанта в Европа. Първата подобна услуга предлага Hitzberger в Швейцария. След края на вечерята сервитьорът носи сметката, в която е указано количеството изядени калории. За силната половина на човечеството този факт едва ли е от голямо значение, затова пък за дамите, които спазват диета, услугата е много актуална. И те са готови да платят допълнително за нея.

Анекдотите върху тоалетна хартия

би трябвало да носят добра печалба, изчислил Джордж Хемерстофер. На Международния панаир на книгата във Франкфурт той бил съсипан от подигравки, което изобщо не го смутило, нито го принудило да се откаже от идеята. Днес тоалетната хартия с анекдоти, афоризми и дори любовни истории се ползва с голям успех, особено сред жените. Бизнесът се развива добре най-вече в Европа.

Facebook logo
Бъдете с нас и във