Банкеръ Weekly

Съдби

Макиаж за милиони

Милионерката Худа Катан.
S 250 f0a0f415 ec3c 4419 88cf 53c8f5e1e7dc
S 250 0b900ee3 b971 4a41 a363 d613af644fb8

Жените и индустрията на красотата отдавна са свързани с истинска любовна история. Но според експертите идеята за собствен бизнес в тази сфера никога не е била толкова привлекателна и оправдана, колкото сега. Многобройните компании и блогове, посветени на грижата за външността, са се превърнали в истинска златна мина за своите притежатели.

Оборотът на световната индустрия на красотата е 445 млрд. долара, затова не е за чудене, че мнозина искат да вземат парче от тази торта. Създателите на успешни фирми могат да  избират - да ги притежават и да получават доход или да ги продадат на някой козметичен концерн, който има постоянен интерес към перспективните марки. През 2016-а например  L’Oreal купи за 1.2 млрд. долара IT Cosmetics, бранд, основан през 2008-а от страдащата от дерматит журналистка Джейми Кърн за собствена утеха.

През април британката Зои Саг, известна под името Zoella, оглави списъка на най-влиятелните експерти по красотата в интернет  благодарение на канала си в YouTube. Всеки от клиповете й е обект на милиони гледания, а средният месечен доход на Зои за 2016-а е 82 хил. долара. Тя води блогове в социалните мрежи от 2009-а. Основната аудитория на Zoella са тийнейджъри, които харесват нейния игрив стил на поднасяне на информацията. Тя разказва за грижата за различните типове кожа, прави месечен обзор на новите продукти в козметиката, отговаря на въпроси на последователите си.

Подобно на другите блогъри и Зои печели от рекламата, публикувана на нейните страници. Но с нарастването на популярността й се сдоби и с други източници на доходи. През 2014-а създаде собствена марка за козметика, която се казва Zoella Beauty. Автор е и на три бестселъра. Единият от тях - Girl Online, се превърна в най-бързо продаващата се книга в света за 1998-а.

Некоронованата кралица на бюти сегмента в Instagram е Худа Катан, която има над 20 млн. абонати. Американката от иракски произход умее да хипнотизира почитателите си с видеоклипове, в които стъпка по стъпка създава ефектен макиаж. Отначало Катан завършва финанси в Мичиганския университет, но след като работи известно време, решава, че това е прекалено скучно. Затова изкарва курсове за гримьор и се премества да живее в Обединените арабски емирства. Там нейният стил бързо допада на местните дами, които ценят яркия макиаж. След като се прочува в емирствата, сред клиентките й се появяват и световни знаменитости. Въпреки това Катан щеше да си остане една от многобройните популярни визажисти в Instagram, ако не беше създала собствена марка козметика. Колкото и да е странно, тя дължи славата си най-вече на... изкуствените мигли. Mink Lashes допадат на много звезди, включително и на сестрите Кардашиян. Днес под бранда Huda Beauty се предлагат и блясък за устни, и сенки, изобщо всичко необходимо за модерния грим. Всяка новост се рекламира майсторски от самата Худа в нейния блог. Сега тя е на 33 години, а състоянието й се оценява на 4.5 млн. долара.

Историите за успеха в бюти индустрията невинаги започват от нулата. Ако в социалните мрежи те следват хиляди абонати, защо да не използваш това като бизнес платформа? По-малката сестра на Ким Кардашиян - Кайли Дженър, на практика е израснала на снимачната площадка на семейното реалити Keeping Up With Kardashians. Благодарение на този "семеен бизнес" акаунтът й в Instagram бе много популярен. Но се сдоби с още повече абонати, след като 17-годишната ученичка реши да подобри външността си, увеличавайки устните си с филъри. Инжекциите и други козметични манипулации преобразиха лицето на младата Кардашиян, която винаги е минавала за грозното патенце. Така или иначе, тя се превърна в кумир за тийнейджърите и вдъхновение за акцията онлайн Kylie Jenner Lips (Устните на Кайли Дженър), по време на която потребителите се опитваха да изрисуват устните си като нейните. И тъй като правило на телевизионното семейство е да осребрява всеки информационен шум около сестрите, се появи колекцията от червила Kylie Lip Kit. Сравнително евтините продукти с модни оттенъци бяха рекламирани лично от Кайли в блога й в  Instagram. След това се появиха пудри, ружове и така нататък. Момичето създаде бранда Kylie Cosmetics, а през 2016-а в Лос Анджелис се появи първият офлайн магазин на марката. Сега 19-годишната Кайли Дженър е собственичка на 20 млн. долара, 18 млн. от които е спечелила през 2016-а от козметичната й марка.

Всъщност бюти бизнесът далеч не е свят на розови понита и еднорози, както изглежда отстрани. В него бушуват страсти и се разгарят професионални скандали, както във всяка друга индустрия. През 2016-а популярните в Instagram визажистки Влада Хагърти и Юлия Кузменко обвиниха Кайли Дженър в плагиатство. Според живеещите в САЩ блогърки от украински произход компанията Kylie Cosmetics съвсем откровено се е вдъхновила от една тяхна работа, публикувана в Instagram, и е използвала дизайна й в собствената си рекламна кампания. Картинките наистина си приличаха твърде много и за да умилостиви заплашващите я със съд украинки, Дженър публикува в своя блог препратка към акаунта на Хагърти, придружена с похвали за таланта й. Предвид размера на аудиторията на Кайли рекламата изцяло удовлетвори обидената Влада. Сега тя има над 700 хил. абонати в Instagram, а неотдавна постави рекорд за Книгата на Гинес, създавайки най-скъпия макиаж на устни в света. Освен всичко друго той включва брилянти с общо тегло от 6.5 карата, а стойността му е 26 500 долара.

Facebook logo
Бъдете с нас и във