Банкеръ Weekly

Съдби

L'Oreal придобива американската Urban Decay

Френската компания L`Oreal SA, която произвежда козметика и продукти за грижа за кожата, се е договорила за придобиването на американската фирма за декоративна козметика Urban Decay Cosmetics LLC. Засега стойността на сделката не се разгласява, но според запознати L`Oreal ще плати 300-400 млн. долара за Urban Decay, която принадлежи на инвестиционната компания Castanea Partners.


L`Oreal е една от най-големите козметични компании в света, чийто годишен обем на продажбите надхвърля 25.95 млрд. долара. Тя притежава известни брандове като Maybelline New York, Clarisonic и Lancome. Луксозното подразделение на L`Oreal е един от основните двигатели за ръста на цялата компания през последните месеци. То компенсира забавените темпове на масовия козметичен пазар на фона на повишеното търсене на престижни марки козметика, особено на развиващите се пазари. Това е и причината сега групата да инвестира в развитието на козметиката от висок клас и на специализираните продукти. По данни на самата компания L`Oreal пазарът на специализираната козметика е около 44% от целия пазар на луксозната козметика в САЩ. А Urban Decay е ориентирана основно в декоративната и специализирана козметика. Така че влизането й в международна компания като L`Oreal ще й позволи да търгува продукцията си в цял свят.


Urban Decay е създадена през 1996-а от Венде Зомнир, за да предостави на потребителите алтернатива на изобилието от розови и бежови оттенъци на пазара на луксозната козметика. Брандът става много популярен в средата на 1990-те с линии като Stray Dog, включващи пепелнокафяви и бледолилави оттенъци. През 2000 г. Urban Decay бе придобита от конгломерата Moet-Hennessy Louis Vuitton, който пък я препродаде на инвестиционната компания Falic Group. А през 2009-а тя премина в ръцете на сегашните си собственици. През финансовата година, която завърши през юни 2012-а, оборотът на компанията достигна 130 млн. долара.


Urban Decay прекрасно ще допълни портфейла от знакови брандове на L`Oreal Luxe. Тази марка е специализирана в декоративната козметика и селективната дистрибуция за млади жени, които търсят вдъхновение и творчески цветове на достъпна цена. Това чудесно допълва съществуващите ни предложения и значително ще подпомогне ръста на нашия сектор през следващите години - заяви президентът на L`Oreal Luxe Никола Йеронимус. Мощните иновации на L`Oreal и широкото й присъствие ще позволят на Urban Decay да реализира изцяло своя потенциал. Имаме големи амбиции за в бъдеще- отбелязва на свой ред Тим Уорнър, генерален директор на американската компания.


Завършването на придобиването ще зависи от одобрението на регулаторните органи, които двете компании възнамеряват да получат още до края на тази година. Сделката би трябвало да се осъществи без усложнения, тъй като не води до образуването на монопол в сектора на декоратвината козметика, но ще позволи на L`Oreal да укрепи позициите си и в тази ниша.

Facebook logo
Бъдете с нас и във