Банкеръ Weekly

Съдби

Линда Лайтман: Съкровищата са скрити в дома ви

Сайтовете от рода на eBay, Amazon и техните български аналози обикновено се възприемат като възможност да придобиеш нещо на изгодна цена, но не и да спечелиш състояние. Креативният подход към търговия в мрежата с дрехи, козметика и други дреболии обаче може да сътвори финансови чудеса. Под това 43-годишната американка Линда Лайтман е готова да се подпише с две ръце. Тя е убедена, че всеки може за извлече значителна материална полза, отървавайки се от ненужните вещи. 

Преди 15 години Линда, юрист от предградие на Филаделфия, решила да приведе в ред стаята на сина си. Американката събрала всички предмети, които смятала за ненужни (включително куп стари видеоигри), и ги разпродала успешно онлайн. Оказало се, че за други това са желани стоки на приемливи цени. Линда била удовлетворена не само от резултата, но и от самия процес: фотографирането, създаването на описанията на изложените вещи и самото общуване с купувачите. Затова се заела да разпродаде и някои дрехи от своя гардероб. Финансовите резултати отново я зарадвали, а научавайки за новото й хоби, нейни приятели и познати започнали да я молят да отърве и тях от ненужните неща, които само пълнели гардеробите и шкафовете им. Тогава преценила, че ще е добре да обедини всички стоки в един магазин.

Така се появил онлайн бутикът Linda’s stuff. Днес в него изпращат дрехи, аксесоари и козметика хора от цялата страна, а собственичката му прибира своя процент от продажбите. Наред с вече използваните се предлагат и съвсем нови вещи, както и ценни антикварни предмети. 

"Всеки ден излагаме около 5 хил. предмета. На сайта обикновено се намират около 140 хил. неща", обяснява Линда. Разбира се, тя вече не работи сама - Linda’s stuff  има 110 служители, разполага с голям офис и с обширен склад.  Онлайн бутикът се е превърнал и в семеен бизнес – в него работят също съпругът и двамата синове на Линда.

През 2014-а печалбата на компанията достига 25 млн. долара. А през август 2015-а изданието Inc. magazine я включи в годишния си рейтинг Inc. 5000 за най-бързо разрастващите се фирми в Съединените щати.  Вярно, че засега Linda’s stuff е едва на  4789-о място, но това е добро начало. На по-високите позиции се намират гиганти като Yelp, Pandora, Timberland, Linkedin.

Компании от рода на Linda’s stuff съществуват отдавна в различни държави в света. Но Линда е един от пионерите в този бизнес. Освен това има лека ръка и умее да предлага красиво стоките на клиентите си. Мнението й е, че при добро желание всеки има шанса за нейния успех и дава няколко съвета на желаещите да изпробват късмета си в търговията онлайн:


  1. Повечето хора не знаят какви съкровища има в собственото им жилище. Във всяко от тях се намират средно 52 неща, които не се използват, а общата им стойност е от порядъка на 3 хил. долара, ако не и повече.

  2. Не е задължително да се ограничавате с това, което имате вкъщи. Може да предложите на приятелите си да изтъргувате техните използвани или ненужни предмети срещу определен процент. Или да препродадете нещо, купено на изгодна цена.

  3. Преди да определите цените, прегледайте стойността на аналогични стоки, предлагани от други продавачи.

  4. Важно е да си измислите красиво и запомнящо се име. Дори магазинът ви да е част от голям сайт за покупки и продажби, той все пак е самостоятелно предприятие и е добре да бъде разпознаваемо.

  5. Снимките с високо качество и подробните описания на всички вещи са изключително важни. Правете много фотографии. Предвидете всеки въпрос, който може да възникне у купувача, докато преглежда снимките на съответната стока. Бъдете готови да отговаряте на допълнителни въпроси.

  6. Измислете закачливо място на обявата, но не хабете отделеното място за празни думички от рода на "Уау!". И никога не забравяйте да посочите марката, размерите, цвета и останалите параметри, по които клиентите търсят определена стока.

  7. Всички се интересуват от условията на заплащането, доставката и евентуалното връщане на закупеното, затова ги посочете максимално ясно.

  8. Клиените задължително ще ви потърсят отново, ако покупката е толкова удобна, колкото в обичаен интернет магазин. Изпращайте поръчаната стока оперативно, а не "когато имам свободно време".

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във