Банкеръ Weekly

Съдби

ЖУРНАЛИСТЪТ, СТАНАЛ УСПЕШЕН БИЗНЕСМЕН

Пътуването е важно за всеки, който иска да се чувства част от света. Аз имам повече приятели в чужбина, отколкото в България, казва Пламен Минчев, собственик на БББ Груп. След края на работния ден той се вижда само с тесен кръг близки хора, с които се познава от дълго време. Съединените щати вече нямат за него онази притегателна сила, каквато са имали преди години. Държавата се е променила значително след 2001 г. и това е очевидно за човек, който я е посещавал почти всеки месец. В Америка Минчев не е ходил от миналото лято. Сега той живее, пътувайки между България, Италия и Англия. В Рим ходи на гости на малката си дъщеря, а на Острова - на голямата.
Бизнесменът е впечатлен от Азия. Там можеш да видиш силно урбанизирани градове, но и удивително диви и недокоснати от човешката ръка места. Индия, Малайзия, Хонконг и Малдивските острови са само част от точките, които го привличат. Но все по-малко това се отнася за българските курорти. Днес се измъкваш от ж.к. Дружба или ж.к. Младост, за да отидеш в ж.к. Слънчев бряг, споделя шеговито Пламен Минчев. А през 70-те години Златни пясъци можеше да се сравнят със Сен Тропе, спомня си с носталгия каварненецът.
Напоследък шефът на БББ Груп мислел да направи равносметка за годините на реалното присъствие на компанията на пазара. Смята, че това ще е една интересна статистика, включително и за потребителите. Всъщност след като завършва Софийския университет през 1982 г., Пламен Минчев започва да работи в БНТ - в предаването Всяка неделя. Винаги съм обичал журналистиката - казва той - но в един момент реших да погледна какво имам в джобовете си. Допълва обаче, че журналистите имат изключително важна роля в обществото.
През 1989-а Минчев решава да внася натурални сокове, което се оказва успешно начинание. През 1992-ра фирмата му Линк започва да произвежда сокове в пластмасови кутии от Тетра Пак. През 1995 г. БББ Груп придобива контролния пакет акции в държавната компания Бовис АД, заедно със завода Ботевградска вишня, и се заема с производството и на млека при много висока температура - по стандарта UHT, което увеличава трайността на продукта. От същата година датира и началото на производствената дейност на Линк в София - на 7-и километър. А през 2001-ва Пламен Минчев получава наградата Производител на годината от президента Георги Първанов.
В нашата фирма за иновации се отделят между 9 и 12% от бюджета. Преди два месеца започнахме производството на сокове в пластмасови кутии от 2 л, а през април смятаме да ги предлагаме и в стъклени опаковки - обяснява Минчев. - Разширяването на портфолиото на една голяма компания е много важно. Ние отчитаме, че има и други ниши, които можем да запълним. Рекламата на новите продукти ще бъде представена по оригинален начин. За това вероятно ще се погрижи БББ Мюзик - част от БББ Груп, занимаваща се с реклама и промоции. Дружеството е канило за концерти у нас Илектрик Лайт Оркестра, Бони М, Найджъл Кенеди, Йес, Лу Бега...
Пламен Минчев е председател на Българската федерация по тенис, както и на Българската федерация по подводни спортове. Радва се, че може да помага за развитието на тези спортове, включително и финансово. Отбелязва, че и в двата спорта страната ни е в средния ешелон и за да дръпнем напред, са ни необходими таланти. Напоследък се пристрастявам към спорта, което ми помага да поддържам един нормален работен ритъм и нормален физически статус, споделя Минчев, който тази година ще навърши 50 години. Обожава подводния риболов и тениса, но често може да бъде видян и в Боровец да кара ски с големия ни скиор Петър Попангелов. Другото му голямо хоби е отглеждането на декоративни риби. Още при първото си посещение в Лас Вегас в началото на 90-те години, не можел да откъсне поглед от аквариумите в хотелите. Тогава решил, че трябва да има собствени аквариуми с риби от най-различни видове.
В кариерата на Пламен Минчев има два тежки момента. Първият е през 1997-а, когато производството на БББ вече е достигнало достатъчно високо равнище, но сривът на икономиката принуждава бизнесмена да започне почти от нулата. През 2005-а пък е изправен пред дилемата дали да продаде, или да продължи да развива бизнеса си. Признава, че му е било тежко да вземе решението, но, както по всичко личи, се е справил и с този проблем.
Планираме да разширяваме пазарите си и да придобиваме акции от други фирми, с което да уголемим групата както в България, така и на Балканите, подчертава Минчев, в чиито планове за следващите две или три години влиза превръщането на БББ Груп в публично дружество. Намеренията му са да представи компанията на чуждестранна борса - като Варшавската или Виенската. За нас комбинацията вода и сок продължава да е сред приоритетите ни, заявява той по повод прекратените преговори за продажбата на акции на Соравия екуити, собствениците на Девин. В момента се водят разговори с други фирми, но при всички положения контролът в БББ груп ще остане в ръцете на сегашния собственик.

Facebook logo
Бъдете с нас и във