Банкеръ Weekly

Съдби

Иванка Тръмп надхитри пазара

S 250 a368b3d5 4b54 4a7a ae4a 710fe4084c82

Продуктите на бранда Ivanka Trump, изглежда, се завръщат в американската търговска мрежа Neiman Marcus, след като в началото  на февруари изчезнаха от нейния сайт. Това е нов обрат в противостоенето между дъщерята на президента на САЩ и най-големите американски търговски вериги.

До неотдавна марката на Иванка беше заплашена от сериозни загуби - стоките й започнаха да изчезват от големите магазини. Всичко тръгна от движението в социалните мрежи с хаштаг  #GrabYourWallet. То беше инициирано през октомври 2016-а от Шанън Кълтър, специалист по маркетинг в сферата на медиите и технологиите. Авторката на идеята за бойкотиране на бранда обясняваше, че ако дъщерята не беше участвала в предизборната кампания на баща си, към нея нямало да има претенции.

В началото на февруари, малко след инагурацията на Тръмп, търговските вериги започнаха една след друга да се отказват от стоките на  Ivanka Trump, въпреки че собственичката обяви за напускането на бизнеса си по етични съображения. Възможният конфликт на интереси не й позволяваше да се занимава с предприемаческа дейност, особено след като нейният съпруг - Джаред Кушнер, бе назначен за съветник в Белия дом. Няколко дни след като Тръмп зае поста, стана известно, че Иванка се оттегля от собствения си лейбъл, изтегля инвестициите си и преструктурира активите си. Нов шеф в Trump Organisation стана Абигейл Клем, работила над три години като директор в компанията. 

Но това не повлия върху отказа на най-големите американски търговци да продават дрехи, обувки, аксесоари и украшения от марката Ivanka Trump. Универсалните магазини Nordstrom изтеглиха вещите й от продажба, провокирайки горчивото възклицание на Доналд Тръмп в Twitter: "Nordstrom постъпват толкова несправедливо с дъщеря ми Иванка! Тя е прекрасен човек - винаги се стреми да ме мотивира да постъпвам правилно! Ужас!". Известната верига тутакси бе последвана от Neiman Marcus, Bergdorf Goodman и други по-малко известни онлайн магазини. При тази ситуация цената на акциите на Nordstrom учудващо се вдигна значително. Мнозина се питаха как може пряката близост до властта да вреди на предприемаческата дейност, вместо да е обратното? Бизнесът на дъщерята на президента би трябвало да процъфтява, но универсалните магазини се отказваха от стоките й с аргумента, че не се търсят.

В началото на март обаче представители на бранда съобщиха за рекорден ръст на продажбите - увеличение с 557% в сравнение с 2016-а. "За някои търговци брандът  Ivanka Trump стана най-продаваемият онлайн. А в някои от категориите отбелязваме най-добрите продажби в цялата история на съществуването си", заяви Абигейл Клем пред сайта Refinery29.

Тези факти са още по-впечатляващи на фона на активната медийна кампания срещу Тръмп и нелепия призив на съветничката му Келиън Конуей към потребителите да купуват стоките на Иванка. Белият дом не предприе никакви мерки срещу недопустимите изказвания на Конуей, но независимото управление по етика към американското правителство не закъсня да изрази недоволството си по този повод.

Може би ръстът на продажбите на стоките на Ivanka Trump е свързан с обстоятелството, че отказвайки се официално от бизнеса си, президентската дъщеря не престана да ги носи. Обратното - вестниците все по-често отбелязват, че тя демонстративно избира точно такива поли, палта, обувки и украшения. Медиите, разбира се, не одобряват подобни ходове - за марката това е ефективна безплатна реклама, която влияе добре върху продажбите й. Но независимо от всичко официални претенции липсват - не може да обвиниш една дама, че харесва това, което произвежда компанията, носеща нейното име. Още повече, когато продукцията й отговаря на нейния собствен вкус. Впрочем, освен вещи от собствения си бранд, Иванка носи и дизайнерски дрехи на Oscar de la Renta, Carolina Herrera, Altuzarra и други, които също се вписват идеално в образа й на работеща жена.

Facebook logo
Бъдете с нас и във