Банкеръ Weekly

Съдби

ИДЕАЛНИЯТ КОЛЕДЕН ПОДАРЪК

Избирането на коледни подаръци за приятели и роднини може и да е трудна работа, но то си е направо забавление в сравнение с избирането на сувенири за бизнес партньори, клиенти и колеги. От далечната 1845-а, когато един американски търговски пътник се изхитрил да подарява заедно с визитката си и по едно календарче, индустрията на т.нар. бизнес подаръци се развива с непрекъснато увеличаващи се темпове и днес само в Америка се оценява на 11 млрд. долара годишно. Което усложнява още повече избора - към Коледа всеки офис е дотолкова затрупан с всякакви сувенири, че ако искате вашият израз на специално внимание да бъде откроен сред останалите, трябва наистина доста да си поблъскате главата.
Естествено тук не става дума за подаръци като онези на стойност 60 хил. долара, заради които банкер номер 1 на Италия Антонио Фацио бе принуден да се раздели с поста си. Това е и едно от най-важните неща при избора - даровете да не са много скромни,
но и да не са прекалено разточителни
защото могат да се изтълкуват неправилно. Те трябва едновременно да са полезни, оригинални и да не са твърде ангажиращи. Очевидно нито златните бижута, нито традиционните календари и писалки отговарят на тези изисквания. Дълги години за идеален бизнес подарък се смятаха хубавите пури, но днес, когато по ръководните етажи има все повече дами и кампанията срещу пушенето се води в световен мащаб, подобен избор е вече неуместен. Затова през 90-те западните фирми намериха ново универсално решение на проблема с подаръците - виното. По всичко личи, че българските им колеги, особено от банковия сектор, също са стигнали до подобно заключение. Добре подбрано, виното не само ще достави удоволствие на получателя, но и ще укрепи репутацията на изпращача. Същевременно то си остава и относително икономичен вариант - това е единствената стока, при която срещу 10 долара можеш да си сигурен, че подаръкът ти ще бъде приет с удоволствие, използван и оценен, отбелязва прочутият винен критик Робърт Паркър. Разбира се, има и вина, далеч надхвърлящи десетте долара - като например прословутото Мутон Ротшилд от 1975,
с рисуван от самия Пикасо етикет
което от Креди Лионе разпратиха на корпоративните си клиенти преди година. Ето още едно достойнство на виното като подарък - дори да е скъпо, то няма да се изтълкува като подкуп.
Българските финансови институции са напълно в крак със световната тенденция и почти без изключения са включили виното в списъка с коледните си подаръци, при това залагайки изцяло на българското производство. За някои от тях този ход е продиктуван не само от патриотизъм. В ИНВЕСТБАНК, да речем, не са имали никакви затруднения с избора, като се имат предвид огромните инвестиции, направени от собственика на кредитната институция Феста холдинг във винарския бранш и международното признание, което си спечелиха вината от Поморие и Бургас. От Алианц България Холдинг пък логично са се спрели на Рубин от Перущица (реколта 2000 година) и от Брестник (2001). Винарската изба Пълдин в Перущица се управлява от председателя на надзорния съвет на ЗПАД Алианц България Атанас Табов.
Изборът на Райфайзенбанк (България) е Енира - елитно вино от Беса Вали в Огняново, чиито лозя са
засадени с финансовата подкрепа на банката
В избата на френския граф Стефан фон Найперг с основание се гордеят с първата реколта Енира - смес от мерло с малко сира и каберне, която вече си спечели немалко похвали и на Запад (според критика на Файненшъл таймс Джансис Робинсън това вино е напълно равностойно на френското бордо).
На продукти на свои партньори залагат и Ейч Ви Би Банк Биохим и ХЕБРОСБАНК - техните подаръци включват мерло от Шато Росеново, реколта 2004, и мавруд Цар Асен от 2003-а, специална селекция. Мерлото от Росеново фигурира и в списъка на Банка ДСК, заедно с мерло от Изба Тодоров. Бутиковите вина на Иван Тодоров са оценени и от Емпорики банк, само че с акцент върху типично българския сорт мавруд, който бил особено интересен за корпоративните клиенти на кредитната институция, в мнозинството си - гърци.
Любопитен е и изборът на Обединена българска банка, която подарява на партньорите си No man's land от 2002 година. От производителя Винпром Дамяница уверяват, че виното е произведено от грозде, растящо в ничията земя - десеткилометровата гранична зона между България и Гърция. No man's land е бленд от каберне и мерло, а реколта 2002 спечели златен медал от фестивала в Прешов, Словакия.
Вино от високия клас подарява и ЮНИОНБАНК - каберне от специалната селекция на Туида, реколта 2002, в луксозна кутия с различни аксесоари.

Facebook logo
Бъдете с нас и във