Банкеръ Weekly

Съдби

ХОНДА СЕ РЕШИ ЗА ВТОРИ ОТБОР ВЪВ ФОРМУЛА 1

Продължителните спекулации около евентуалния втори отбор на Хонда във Формула 1 най-сетне бяха прекратени на 1 ноември, когато концернът официално потвърди това си намерение в Токио. Начело на втория отбор ще застане бившият пилот Агури Сузуки - първият японец, стъпвал на почетната стълбичка (трето място на Сузука през 1990). Екипът на Сузуки ще получава същите двигатели Honda V8, с каквито ще бъдат снабдени и пилотите на БАР-Хонда Дженсън Бътън и Рубенс Барикело. Единият състезател на новия тим със сигурност ще е Такума Сато, а за второто място фаворит е бившият тест-пилот на БАР Антъни Дейвидсън. Засега обаче не е ясно дали Сузуки ще успее да се включи още в следващия шампионат, или поради недостиг на време за подготовка ще дебютира чак през 2007-а. За база на отбора е избран центърът в Лийфилд (Великобритания), ползван навремето от отборите на TWR и Ероус.
Предположенията, че Хонда може да си направи втори отбор, тръгнаха още през лятото, след като се разбра, че БАР заменя Сато с бразилеца Барикело. Новината предизвика огромно разочарование и недоволство в Япония, която си остава един от сериозните източници на приходи за Формула 1. Затова и идеята за 11-и отбор срещна горещата подкрепа на шефа на шампионата Бърни Екълстоун.
За да успее да се включи още идния сезон обаче, отборът на Сузуки трябва да направи заявка пред Международната федерация по автомобилизъм (FIA) най-късно до 15 ноември. Тогава изтича и срокът за внасянето на задължителната гаранция в размер на 48 млн. щ. долара. Тази сума се изисква от всички нови отбори, за да гарантира участието им през целия сезон. После FIA им връща парите на равни месечни вноски плюс лихвите.
Междувременно остава да се уточни и с какви точно болиди ще участва тимът на Сузуки. Правилникът изисква всеки тим да проектира и построи собствена машина. Това до голяма степен опровергава теориите, че Сузуки предвиждал да използва тазгодишното шаси 008 на БАР. Задължително е отборът да притежава авторските права върху собствената си кола. Дори отделните части на болида не може да са проектирани или произведени от друг конструктор - потвърди президентът на FIA Макс Мозли. - Не може просто да си купиш кола и да се състезаваш с нея.

Facebook logo
Бъдете с нас и във