Банкеръ Weekly

Съдби

ГРИЖОВНИЯТ ШЕФ НА ПЕТСМАРТ

Кучешкият живот може да бъде не само лош, но и прекрасен, особено ако обличането, храненето и глезенето са включени в дневната програма. Хиляди собственици на домашни любимци искат техните животни да получават специални грижи, твърди Филип Франсис, изпълнителен директор на компанията Петсмарт (Petsmart). Тя е най-голямата верига от магазини за домашни питомници в САЩ и реализира продажби от над 3 млрд. долара годишно. Франсис вярва, че печалбите се дължат на процеса на хуманизиране на животните. Вече е напълно възможно човек да остави кучето си на хотел, във възпитателен център или просто да му купи весела играчка. Петсмарт развива тези услуги в продължение на повече от 15 години. Компанията е отворила над хиляда магазина на територията на Америка и Канада и продължава своята експанзия както с разширяване на обхвата си, така и с увеличаване на асортимента от предлаганите продукти.
През 1989-а Франсис постъпва в Петсмарт като член на борда на директорите. Преди това е работил на различни мениджърски позиции в търговските компании Шоу'с супермаркетс (дъщерна фирма на Сейнсбъри), Раунди'с (Roundy's ), Кардинал Хелт(Cardinal Health) и Джюъл(Jewel). Дългогодишният опит на американеца му помага много в развиването на веригата за обслужване на домашни любимци. През 1999-а той е назначен за изпълнителен директор и председател на борда на директорите.
Освен професионалните си задължения, шефът на Петсмарт има и важни задачи в дома си. Грижи се за своето осиновено куче Бит-О-Хони - нечистокръвен териер. Двамата със съпругата му са го спасили от евтаназия, понеже е било без стопани и в лошо здравословно състояние. Компанията има благотворителен фонд, който дава средства за подобряване живота на домашните любимци. Досега Петсмарт е дала над 50 млн. долара за различни програми и е помогнала на около 3 млн. бездомни животни благодарение на своите осиновителни центрове, намиращи се в магазините на веригата. През 2006-а Петсмарт дава 2 млн. долара за проект в Луизиана и Мисисипи, който е ориентиран към оказване на спешна помощ на животни. Тя разработва и програма за бърза доставка на храна и различни необходими средства за животните в беда.
Петсмарт предлага нови работни места, но търсенето е в пъти по-голямо от предлагането - за 35 позиции се борят обикновено около 400 кандидата. Освен това компанията е собственик на около 100 хотела за домашни любимци. В тях се предлага закуска, тренировки, възможност за телефонна връзка между собствениците и техните питомци, както и телевизор, който излъчва непрекъсното програмата на Анимал Планет. Хората са впечатлени от големия избор, който предлагаме. Ние облекчаваме тези стопани, които трябва да оставят домашните си любимци за известно време, казва Франсис. Услугата е подходяща за работещите собственици на животни, защото те могат да ги оставят в сигурни ръце през работното си време.

Facebook logo
Бъдете с нас и във