Банкеръ Weekly

Съдби

ФОТОПЕТИЦИЯ СЕ ВКЛЮЧВА В БОРБАТА С РАКА

Подписките в подкрепа на една или друга кауза вече са отживелица. На мода са снимките. Запечатали ликовете на всички съпричастни към борбата с онкозаболяванията, те ще са основното послание на Националната кампания срещу рака на маточната шийка. Лицата на инициативата са певицата Белослава и топ моделът на Ексграунд (XGround) Диляна Попова. Началото й бе дадено официално в сряда (9 април) от Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания (АПОЗ), от сдружението Настоящи и бъдещи майки, Българската асоциацията по онкогинекология и от фармацевтичната фирма ГлаксоСмитКлайн (GlaxoSmithKline).
Желаещите да се включат в кампанията могат да го направят, като качат своя снимка на нейния официален сайт - www.zateb.info. Отделните изображения ще бъдат вплетени в основното лого на инициативата (разцъфнал розов цвят), за да напомнят колко важна е превенцията на раковите заболявания у нас. Благодарение на първите по рода си ваксини ракът на маточната шийка вече може да се предотврати, а хванат в начален стадий - да се лекува.
По последни данни на Световната здравна организация броят на жените с рак на шийката на матката у нас се увеличава изключително бързо. Ако през седемдесетте години заболяването е било диагностицирано при средно 12-14 на 100 хил. жени, през 2006-а броят на регистрираните болни е двойно по-висок. Статистиката сочи още, че в България всеки ден една жена умира от това заболяване, а в света това се случва на всеки две минути.

Facebook logo
Бъдете с нас и във